SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wszystkie gazety regionalne i lokalne traciły w 2014 roku. „Dziennik Zachodni” liderem

W 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w 2014 roku wyniosła 45 192 egz., czyli o 11,72 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga lokata należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym odcinku czasu zmniejszył się o 8,08 proc. do 44 773 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w 2014 roku wyniosła 32 551 egz., po spadku o 9,27 proc.

Z kolei najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (Polskapresse), która w zestawieniu zajęła miejsce ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał o 14,63 proc. i ostatecznie wyniósł 3 987 egz.

 

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

62 455

45 441

45 192

69 084

51 524

51 193

Gazeta Pomorska

51 224

45 447

44 773

56 096

49 713

48 709

Polska Głos Wielkopolski

41 405

32 555

32 551

45 443

35 880

35 876

Express Ilustrowany

40 566

31 815

31 805

45 604

35 841

35 831

Polska Dziennik Bałtycki

34 385

27 055

26 996

39 690

31 260

31 187

Polska Dziennik Łódzki

35 381

25 322

25 322

40 136

29 103

29 103

Głos - Dziennik Pomorza

30 833

24 904

24 380

34 551

27 508

26 771

Gazeta Lubuska

27 391

22 856

22 410

31 423

25 860

25 077

Echo Dnia

29 883

23 102

21 471

32 547

24 531

22 923

Dziennik Polski

29 062

21 425

21 211

33 278

25 293

24 705

Gazeta Codzienna Nowiny

24 860

18 435

18 383

28 301

20 748

20 726

Polska Gazeta Krakowska

25 388

18 555

18 308

27 100

20 271

19 950

Polska Gazeta Wrocławska

25 839

18 359

18 020

30 792

20 769

20 407

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

25 042

17 137

16 751

27 981

19 778

19 221

Nowa Trybuna Opolska

22 507

18 398

16 230

23 859

19 031

17 365

Nowości - Dziennik Toruński

19 447

14 233

13 866

20 971

15 930

15 538

Kurier Szczeciński

22 635

14 395

12 589

25 409

16 211

14 272

Express Bydgoski

18 669

12 328

11 892

20 034

13 715

13 263

Super Nowości

15 454

9 081

9 081

17 589

10 551

10 454

Dziennik Wschodni

11 484

8 178

8 177

11 877

8 361

8 302

Gazeta Współczesna

10 149

8 272

7 532

11 709

9 466

8 679

Kurier Poranny

8 556

7 066

6 420

9 458

7 815

7 134

Polska Kurier Lubelski

8 193

4 708

4 590

9 445

5 526

5 280

Polska Metropolia Warszawska

11 185

4 024

3 987

12 373

4 742

4 670

 

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Wszystkie gazety regionalne i lokalne traciły w 2014 roku. „Dziennik Zachodni” liderem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hypothalamus
Mieć cztery tysiące sprzedaży (PMW) w kilkumilionowej metropolii (Wawa i przyległości), to trzeba być prawdziwym Einsteinem mediów. Łał!!! Szkolne gazetki z byle jakiego liceum mają więcej nakładu. I jeszcze co niektóre potrafią na siebie zarobić. Jak oni to robią, prawda? Nic, tylko jakiś diabeł im pomaga.
odpowiedź
User
Żal
i to przy nakładzie stanowiącym trzykrotnosc tej sprzedaży. "Niemcy zbudzcie sie" :)
odpowiedź
User
łał
Zabawne jest to, że Warszawa jako centrala rządzi oddziałami. Czyli uczy ich jak ze sprzedaży 45 tyś zrobić 4 tyś. czy to nie cudowne i przy tym jeszcze Ci co sprzedają 45 tyś zarabiają marne grosze, a Warszawka opływa w rewelacyjne pensje - to tylko w Polskapresse :-)
Ale w tej firmie i tak najważniejszy jest PR własnej osoby, na tym można bazować i pracować tam 20 lat!!! ciągle awansując, nie widząc zmian w otoczeniu i uważając , że tylko JA mam rację.
odpowiedź