Polskie Radio wpływy z reklam w niedzielę przekaże rodzinom ofiar katastrofy w kopalni w Czechach
Zarząd Polskiego Radia zdecydował, że wpływy z reklam emitowanych w niedzielę we wszystkich stacjach firmy przekazane zostaną rodzinom ofiar katastrofy, do której doszło w kopalni węgla w czeskiej Karwinie.
- Polskie Radio znane jest z tego, że w trudnych, dramatycznych sytuacjach zawsze towarzyszy Polakom, a - jak pokazują dzisiejsze wydarzenia - nie tylko Polakom - uzasadnia Andrzej Rogoyski, prezes Polskiego Radia.
- Cała społeczność Polskiego Radia jest tą tragedią głęboko wstrząśnięta. Ogromnie współczujemy najbliższym, wszystkim, którzy zostali nią tak boleśnie dotknięci. Wiem, że polegli górnicy w większości pochodzą ze Śląska – regionu, w którym lęk o najbliższych pracujących pod ziemią towarzyszy rodzinom niemal przez cały czas. Jako radio współczujące, wrażliwe, dobrze rozumiemy przeżycia rodzin górniczych, jesteśmy z nimi. Jako nadawca publiczny chcemy być z Polakami w doli i niedoli. Dlatego podjęliśmy decyzję, że całość wpływów z reklam, które będą emitowane w najbliższą niedzielę, zostanie przekazana na rzecz rodzin poległych i poszkodowanych górników. Pragnę zapewnić, że w tych trudnych chwilach Polskie Radio łączy się z rodzinami i bliskimi ofiar tej tragedii - dodał Rogoyski.
Wskutek wybuchu metanu zginęło 12 polskich górników
W czwartek po południu w kopalni węgla kamiennego w miejscowości Stonawa w powiecie Karwina w Czechach doszło do wybuchu metanu. Zginęło w nim 13 górników, w tym aż 12 Polaków, a 10 osób odniosło obrażenia.
W piątek rano do kopalni przyjechał premier Mateusz Morawiecki. W akcji biorą udział polscy ratownicy. Morawiecki rozmawiał już z wojewodą śląskim o pilnej pomocy dla rodzin polskich ofiar tej katastrofy.
Prezydent Andrzej Duda po konsultacji z Morawieckim ogłosił żałobę narodową w najbliższą niedzielę. Prezydent, szef rządu oraz wielu polityków złożyło kondolencje rodzinom ofiar.
Częste akcje charytatywne Polskiego Radia
Polskie Radio regularnie angażuje się w akcje charytatywne, najczęściej organizuje lub wspiera zbiórki pieniędzy i darów lub konkursy i aukcje charytatywne. Są to nie tylko cykliczne projekty, lecz także jednorazowe akcje w odpowiedzi na nieszczęśliwe wydarzenia.
W grudniu ub.r. nadawca razem z Fundacją Pomocy Wdowom i Sierotom po Poległych Policjantach zebrał 141,2 tys. zł dla rodziny funkcjonariusza, który zginął na służbie. W tym tygodniu w licytacjach pamiątek sportowych w radiowej Jedynce uzyskano 47,4 tys. zł na wsparcie leczenia Ryszarda Szurkowskiego, wybitnego przed laty kolarza, który w czerwcu br. miał poważny wypadek. Natomiast w listopadzie pracownicy, przyjaciele i słuchacze zebrali 888 tys. zł na leczenie 5-letniej córki jednego z pracowników Polskiego Radia, u której zdiagnozowano guza mózgu.
W ub.r. Polskie Radio zanotowało 297,92 mln zł przychodów, z czego 57,14 mln zł to wpływy Agencji Reklamy.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio wpływy z reklam w niedzielę przekaże rodzinom ofiar katastrofy w kopalni w Czechach
PS W niedziele ponoć oficjalna żałoba, więc w PR i TVP nie powinno być reklam