SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę w 2003

Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało radio

W minionym roku wydatki na reklamę w czterech głównych mediach wyniosły ponad 10 657 984 tys. zł, czyli szacunkowo o około 5 proc. więcej niż w 2002 roku - wynika z danych Expert Monitor.

Rok

2003 ( z autopromocją)

2003 (bez autopromocji)

Media

Suma wpływów

[%]

Suma wpływów

[%]

Telewizja

6 612 892 901 zł

62,05%

6 601 491 114 zł

63,30%

Radio

910 758 247 zł

8,55%

868 454 989 zł

8,33%

Gazety

1 527 606 760 zł

14,33%

1 491 723 367 zł

14,30%

Magazyny

1 606 726 741 zł

15,08%

1 466 867 677 zł

14,07%

Razem

10 657 984 649 zł

100,00%

10 428 537 147 zł

100,00%


Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało Radio (+17,5% *). Stacje najwyraźniej zmniejszyły ilość kampanii własnych, gdyż łączne wpływy bez autopromocji zwiększyły się aż o +20%*. Niewielki wzrost był udziałem Telewizji (około +2%*), która jednak z roku na rok oddaje część rynku pozostałym mediom. Rynek prasy codziennej zanotował wzrost około +4%*. Drugi, co do wielkości wzrost zanotował rynek magazynów kolorowych (+12%*). Co ciekawe, prawie 1/3 tego wzrostu wygenerowały nowe magazyny wprowadzone na rynek w 2003 roku.

Wydatki na reklamę w mediach (z autopromocją)

Rok

2002

2003

Media

Suma wpływów

[%]

Suma wpływów

[%]

Telewizja

6 402 226 745 zł

66,56%

6 612 892 901 zł

62,05%

Radio

753 688 123 zł

7,84%

910 758 247 zł

8,55%

Gazety

1 056 399 497 zł

10,98%

1 527 606 760 zł

14,33%

Magazyny

1 406 264 888 zł

14,62%

1 606 726 741 zł

15,08%

Razem

9 618 579 253 zł

100,00%

10 657 984 649

100,00%

 

Wydatki na reklamę w mediach (bez autopromocji)

Rok

2003

 

Media

Suma wpływów

Suma wpływów

Telewizja

6 375 747 760 zł

6 601 491 114 zł

Radio

703 850 383 zł

868 454 989 zł

Gazety

1 028 320 314 zł

1 491 723 367 zł

Magazyny

1 293 657 862 zł

1 466 867 677 zł

Razem

9 401 576 319 zł

10 428 537 147



W 2003 roku najwięcej wydano na reklamę: systemów telekomunikacyjnych (899,6 mln zł), farmaceutyków i parafarmaceutyków (802,5 mln zł), napojów (687,4 mln zł), środków transportu (608,6 mln zł), książek i wydawnictw (410,2 mln zł), produktów mlecznych (306,5 mln zł), środków do pielęgnacji włosów (280,2 mln zł) oraz czekolady i wyrobów czekoladowych (280,1 mln zł).

Największymi reklamodawcami w 2003 roku byli: Unilever-Bestfoods (295,4 mln zł), Procter&Gamble (262 mln zł), Polska Telefonia Cyfrowa (257,7 mln zł), PTK Centertel (237,2 mln zł), Polkomtel (232,5 mln zł), Nestle (227,9 mln zł), L'Oreal (207,2 mln zł) i Telekomunikacja Polska SA (186,3 mln zł).

Najbardziej reklamowanymi w mediach markami były: Telekomunikacja Polska SA (177,7 mln zł), Plus GSM (167,7 mln zł), Danone (136,8 mln zł), Era (131,5 mln zł), E.Wedel (113,6 mln zł), Idea Centertel (108,7 mln zł), Nivea (104,4 mln zł) i Wrigley's (98,1 mln zł).

* Wyliczenia szacunkowe - dane wymagają urealnienia ze względu na bardzo duży rozwój monitoringu w 2003 roku.
**Kolumna zawiera dane bez uwzględnienia typów reklamy, które nie były monitorowane w 2002 roku. (bez telezakupów i ogłoszeń w telewizji; plansz sponsorskich w radiu; reklam drobnych w prasie)

Opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę w 2003

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl