TVP1 nowym liderem tygodnia z udziałem na poziomie 9,8 proc.. „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia” hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale TVP2 „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz „Barwy szczęścia”. Wśród stacji w 4+ nowym liderem została TVP1, która awansowała z czwartej lokaty - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 10 do 16 grudnia 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,80 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasował się medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 12 grudnia miał 3,93 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,40 proc.
Podium uzupełnia codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę dwa dni wcześniej śledziło 3,75 mln widzów (23,92 proc. udziału).
„Teleexpress” TVP1 liderem
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” TVP1, który 15 grudnia (w trakcie sobotniego konkursu PŚ w skokach) na antenie tej stacji obejrzało 3,57 mln widzów (29,46 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,27 mln widzów (emisja 13 grudnia; 7. pozycja). Do zestawienia top 20 na 13 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 2,60 mln oglądających (ten sam dzień), a 2,44 mln widzów miały „Wydarzenia” Polsatu (emisja 16 grudnia; 15 pozycja)
Szóstą lokatę zajęła transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich. Relację z sobotnich zawodów z Engelbergu w samej TVP1 śledziło 3,48 mln osób (29,25 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 2 mln osób, co dało TVP2 34,19 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do „Na dobre i na złe” (1,33 mln widzów; 22,43 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (1,30 mln widzów; 24,01 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 przed Polsatem
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,02 pkt. proc. do 9,77 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca czwartego.
Drugą lokatę zajął Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,20 proc. (w dół o 0,52 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był liderem. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,99 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,94 pkt. proc.
Na czwartą lokatę (z trzeciej) spadła TVP2 (stacja ta miała spadek wynoszący 0,25 pkt. proc. do 8,89 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,54 proc. do 36,85 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (spadek o 0,10 pkt. proc. do 4,55 proc.).
Grupa komercyjna dla TVN
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,49 pkt. proc. do 11,20 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 10,71 proc. (- 0,14 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,20 pkt. proc. do 7,41 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 1,07 pkt. proc. do 6,39 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,04 pkt. proc. do 10,40 proc.), który wyprzedził TVN (w dół o 1,25 pkt. proc. do 10,21 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem tygodnia z udziałem na poziomie 9,8 proc.. „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” i „Barwy szczęścia” hitami
Blondynka coś słabo sobie radzi, a pierwszy odcinek miał prawie 3 mln. Wydarzenia niewiele za Faktami w komercyjnej. W 4+ konkurs skoków z soboty, w komercyjnej z niedzieli. Na sygnale dobry wynik a powtórki Milionerów rewelacyjny wynik!