TVP1 nowym liderem. 9,2 mln widzów meczu Brazylia-Polska
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził serial „M jak miłość” oraz transmitowany w TVP1 finałowy meczu MŚ w siatkówce mężczyzn w którym Polska pokonała Brazylię. Łączna widownia tego spotkania na 5 antenach wyniosła 9,16 mln osób. Wśród stacji nowym liderem została TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 24 do 30 września 2018 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,61 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 36,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Ponad 9 mln widzów Polska-Brazylia
Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja finałowego meczu MŚ w siatkówce mężczyzn, w którym Polska grała z Brazylią. Relację w samej TVP1 oglądało 4,62 mln widzów, co przełożyło się na 29,05 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.
Spotkanie to równolegle transmitowały jeszcze Polsat Sport (miał on tam 1,51 mln oglądających), TVP Sport (1,48 mln), Polsat (1,20 mln) i Super Polsat (350 tys.).
Łącznie pojedynek na pięciu antenach zgromadził 9,16 mln widzów.
Podium uzupełnia pokazane w Jedynce tuż po meczu studio sportowe, które miało 4,41 mln oglądających (jego SHR% wyniósł 34,05 proc.), a oczko niżej znalazła się ceremonia medalowa relacjonowana również w tej stacji (3,80 mln widzów; 32,97 proc. udziału).
„Fakty” TVN liderem
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 24 września na antenie tej stacji obejrzało 3,14 mln widzów (23,09 proc. udziału). Była to ósma topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,67 mln widzów (emisja tego samego dnia; 13. pozycja).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności było studio pokazane po meczu Brazylia-Polska, które miało 2,04 mln osób, co dało TVP1 36,06 proc. udziału.
Drugie miejsce należało do wygranego przez Polaków spotkania (2,02 mln widzów; 30 proc. udziału), ale podium uzupełnia serial „M jak miłość” (też 2,02 mln widzów; 32,51 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 1,60 pkt. proc. do 10,23 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca czwartego.
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,16 proc. (w dół o 0,09 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN, który tydzień wcześniej był drugi. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,80 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,23 pkt. proc.
Z trzeciej na czwartą pozycję spadła TVP2 (stacja ta miała spadek wynoszący 0,31 pkt. proc. do 8,75 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,51 proc. do 38,94 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24, który tydzień wcześniej był szósty (spadek o 0,19 pkt. proc. do 4,09 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera znalazł się TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,04 pkt. proc. do 12,68 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,53 proc. (w dół o 0,16 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Jedynka (+ 1,98 pkt. proc. do 7,39 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,30 pkt. proc. do 7,35 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (do góry o 0,29 pkt. proc. do 11,55 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 nowym liderem. 9,2 mln widzów meczu Brazylia-Polska
Mecze siatkarzy w fazach grupowych- 1,5, 2, 2, 1,5 i 1,5, 1,5, 1,5. Dopiero finał oglądało przyzwoicie, ale nawet do piłki nie podskoczyli. 9,2 finału przy 15 mln Polska Kolumbia tylko w fazie grupowej. Powiedzcie to na głos.
Przecież siatkówką się nikt nie interesuje. Czy to w naszym kraju, czy to w innych krajach. Prawa do MŚ siatki wykupiło 50 krajów (tylko 50!!) a śr frekwencja na halach wyniosła 3,9 tyś i 40% wypełnienia. Nikogo poza nami ten złoty medal nie interesuje.