„Gazeta Wyborcza” najbardziej straciła wśród dzienników w sierpniu, „Puls Biznesu” zyskał najwięcej
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich dzienników ogólnopolskich w sierpniu br. było o 8,79 proc. niższe niż w sierpniu 2020 roku. Najchętniej kupowany był „Fakt”, największym wzrostem pochwalić się mógł „Puls Biznesu”, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
W sierpniu 2021 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosło 151 121 egz., o 10 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, udostępnione przez PAP.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugą lokatę ze wynikiem wynoszącym 86 760 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Zmniejszył się o 7,73 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 18,34 proc. do 53 190 egz.
Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 36 595 egz.; w dół o 9,05 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 152 egz.; - 2,04 proc.).
Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 123 egz.; - 4,28 proc.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 17 551 egz.; - 2,52 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 12 245 egz.; + 19,52 proc. - największy wzrost w zestawieniu) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 4 072 egz.; - 3,53 proc.).
Sprzedaż dzienników spadła o 9 proc.
Średnie rozpowszechnianie płatne razem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w sierpniu br. wyniosła 412 809 egz. Była o 8,79 proc. niższa niż w sierpniu 2020 roku. Od drugiej dekady marca ub.r. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najbardziej straciła wśród dzienników w sierpniu, „Puls Biznesu” zyskał najwięcej