Wyniki wyszukiwania Google bez wpisywania zapytań? (wideo)
Google eksperymentuje ze sposobami dostarczania internautom informacji zanim ci zaczną ich szukać.
O przyszłości wyszukiwarki internetowego giganta mówiła podczas konferencji LeWeb w Paryżu Marissa Mayer, od niedawna szefowa działu produktów konsumenckich w Google. Rozmowę przeprowadził Michael Arrington z bloga TechCrunch.
Przedmiot prowadzonych przez Google prac Mayer określiła terminem "contextual discovery". Firma zamierza wykorzystywać informacje o użytkownikach, takie jak historia wyszukiwania czy lokalizacja, a na ich podstawie przewidywać i dostarczać im informacje, które mogą ich w danym momencie interesować. W praktyce otrzymywalibyśmy więc wyniki Google bez wpisywania zapytań w wyszukiwarce.
Taka usługa, którą Google zamierza udostępnić w przyszłym roku, ma być szczególnie przydatna na urządzeniach mobilnych. Mayer podała przykład, w którym użytkownik znajdzie się w restauracji, a Google prześle mu na komórkę menu lokalu, być może wzbogacone o potrawy polecane przez znajomych.
Cały wywiad z Mayer można obejrzeć poniżej.
Dołącz do dyskusji: Wyniki wyszukiwania Google bez wpisywania zapytań? (wideo)