Yahoo dostawcą usług muzycznych w Europie
W środę odbyła się europejska premiera usług muzycznych Launch Music, których dostawcą jest amerykański portal Yahoo
Launch zawiera darmowy program, oparty na subskrybowaniu usługi, który umożliwia pobieranie teledysków, wywiadów z artystami oraz strumieniowe pobierania muzyki przez Internet. Yahoo podjęło decyzję o wprowadzeniu Launch do Europy, w związku z rosnąca popularnością łącz szerokopasmowych w tym regionie.
Na razie Yahoo nie sprzedaje muzyki, jednak rozważa wprowadzenie takiej usługi w Stanach Zjednoczonych, a także w innych krajach. Bazę klientów ma stanowić 9 mln osób, które co miesiąc odwiedza strony portalu. W Europie Launch będzie głównie usługą reklamowo-wspierającą, analogicznie jak ma to miejsce w Ameryce Północnej.
Jak wyjaśnił David Goldberg, wiceprezes Yahoo ds. Launch Music, prawdopodobnie Launch nawiąże współpracę z brytyjską stroną muzyczną Dotmusic, której właścicielem jest BT Group, w celu zwiększenia atrakcyjności i rozszerzenia oferty rozrywkowej dla abonentów łącz szerokopasmowych BT OpenWorld.
Dołącz do dyskusji: Yahoo dostawcą usług muzycznych w Europie