SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ostry ruch YouTube'a przeciwko użytkownikom adblocków

YouTube testuje całkowity blokady treści tym użytkownikom, którzy mają uruchomione programy blokujące reklamy, tzw. adblocki.

Fot. negativespaceFot. negativespace

YouTube nazywa swoją decyzję „małym eksperymentem na całym świecie”. Blokując treści, chce sprawdzić ilu użytkowników jest gotowych zapłacić za dostęp do YouTube Premium, pakietu, w którym nie ma przy filmach reklam.

Użytkownicy korzystający z programów blokujących reklamy zobaczą powiadomienie o wykryciu adblocka. Obok tego wyświetlone zostanie ostrzeżenie, że odtwarzacz YouTube przestanie działać po wyświetleniu trzech filmów. Aby to powstrzymać, użytkownik może albo zezwolić na pokazywanie reklam albo kupić pakiet Premium. W innym wypadku dostęp do treści zostanie zablokowany.

YouTube Premium kosztuje w USA od 11,99 dolarów miesięcznie. W Polsce po miesięcznym okresie próbnym abonament to miesięczny koszt 23,99 zł.

Od maja YouTube dodaje do filmów 30-sekundowe reklamy, których nie można pominąć. Tego typu klipy będą dostępne tylko w YouTube Select, która jest kierowana do 5 proc. najczęściej oglądanych i najbardziej angażujących treści w YouTube.

 

 

Dołącz do dyskusji: Ostry ruch YouTube'a przeciwko użytkownikom adblocków

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz Kopyra
Tak trzymać. Youtube musi być drogi!
odpowiedź
User
Miejsce baby jest w kuchni
Konkurencja nie śpi jeszcze trochę i YouTubowi zmięknie faja swoją drogą YouTube zszedł na psy kiedy zaczęło kierować babsko
odpowiedź
User
Gfr
Wykupiłbym YouTube premium, ale tradycyjnie gdyby cena wynosiła tak z 5, 10 zł.
odpowiedź