YouTube Works Awards 2022: Grand Prix dla „Jestem kobietą” marki YES. Wśród zwycięzców Jeronimo Martins, Storytel, Mastercard i Grupa Maspex
Ogłoszono zwycięzców tegorocznej edycji YouTube Works Awards. Grand Prix zdobyła kampania “Jestem kobietą” marki YES, która została wyróżniona także w dwóch innych kategoriach. Jury nagrodziło także kampanie Jeronimo Martins Polska, Storytela, Mastercard i Grupy Maspex.
YouTube Works Awards to konkurs, organizowany przez Google w partnerstwie z Kantarem, który wyłania najbardziej kreatywne i efektywne kampanie na YouTube. W tym roku można było zgłaszać projekty wyświetlane na platformie od lipca 2021 do czerwca 2022 roku.
Do tegorocznej polskiej edycji konkursu zgłoszonych zostało 119 kampanii, a jury, złożone z 27 ekspertów i ekspertek branży marketingowej, nagrodziło najbardziej kreatywne i efektywne w 7 kategoriach.
Pełna lista laureatów:
Multiscreen Excellence
Gang Swojaków Biedronki - kampania Jeronimo Martins Polska SA
Agencje/ podmioty współpracujące: GroupM, Wavemaker, Duda Polska
Compelling Storytelling
Robin Hood - kampania Storytel
Agencje/ podmioty współpracujące: Don’t Panic Production
Art & Culture
Mastercard Music - kampania Mastercard
Agencje/ podmioty współpracujące: McCANN Poland
Ingenious Insight
Jestem kobietą - kampania YES
Agencje/ podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v MATT
Action Driver
Poszukiwacze zaginionych płatków - kampania Grupy Maspex
Agencje/ podmioty współpracujące: Dziadek do orzechów
The Underdog
W tej kategorii jury zdecydowało nie wyłonić zwycięzcy.
Force for Good
Jestem kobietą - kampania YES
Agencje/ podmioty współpracujące: 180heartbeats + JUNG v MATT
Grand Prix YouTube Works Awards 2022 zdobyła kampania “Jestem kobietą” marki YES. Zdaniem jury to właśnie ta kampania nie tylko najbardziej kreatywnie i efektywnie wykorzystała YouTube, aby zrealizować cele biznesowe, ale także wskazała nowe ścieżki i trendy w komunikacji.
– Druga polska edycja YouTube Works Awards to pięć wyróżniających się kampanii wybranych przez jury ze 119 zgłoszeń, które dotyczyły różnych dziedzin, np. finansów i inwestycji, handlu detalicznego, e-commerce, technologii i innowacji. Cieszy nas, że co trzecie zgłoszenie, także dzięki nowym kategoriom, pochodziło od małych i średnich firm. W kwestii wykorzystanych narzędzi szczególnie popularne były formaty TrueView In-Stream oraz bumpery reklamowe – podsumowuje Iwona Piwek, head of sales, YouTube. – Mamy nadzieję na jeszcze więcej efektywnych i kreatywnych kampanii w następnym roku. Tym samym chcemy, aby konkurs i nagrodzone kampanie były inspiracją dla marek i twórców, w jaki sposób można wykorzystać YouTube w swoich działaniach, aby zainteresować i zaangażować odbiorców oraz osiągnąć założone cele biznesowe.
YouTube Works Awards, organizowane przez Google w globalnym partnerstwie z firmą Kantar, odbyły się po raz pierwszy w Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Dziś konkurs odbywa się w ponad 20 państwach na całym świecie, m.in. w USA, Brazylii i Japonii. Od 2021 roku do grona zwycięzców dołączają także najlepsze kreacje z Polski.
Dołącz do dyskusji: YouTube Works Awards 2022: Grand Prix dla „Jestem kobietą” marki YES. Wśród zwycięzców Jeronimo Martins, Storytel, Mastercard i Grupa Maspex