Zelmer wyda ponad 40 mln zł na kampanie reklamowe
Producent drobnego sprzętu AGD, Zelmer planuje rozwój organiczny wregionie Europy Środkowo-Wschodniej i dlatego przygotowuje m.in.kampanię reklamową w kilka krajach regionu, na którą chce wydaćponad 40 mln zł, poinformował w czwartek prezes spółki JanuszPłocica. Zelmer nie wyklucza jednak akwizycji na swoim dość jużskonsolidowanym rynku - interesują go firmy o wartości ok. 100 mlnzł.
Prezes podkreślił w wywiadzie dla TVN CNBC Biznes, żeprzedstawiona w czwartek strategia na lata 2008-2010 zakładakoncentrację na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, ponieważ "toaktualnie są najlepsze rynki na świecie, jeżeli chodzi o ich wzrostw naszym segmencie" - w Europie Zachodnie czy w USA popyt już takszybko nie rośnie, jak w naszym regionie, dodał.
"Nasz rozwój oparty na rozwoju organicznym to też są ogromneinwestycje. W następnych trzech latach zdecydowaliśmy się wydaćponad 40 mln zł na same kampanie reklamowe w regionie EuropyŚrodkowo-Wschodniej" - powiedział Płocica.
Pierwsza kampania telewizyjna Zelmera miała miejsce w 2006 rokuw Polsce, w 2007 roku odbyły się kampanie w Polsce, Czechach i naSłowacji. W tym roku spółka powtórzy kampanie w Czechach i naSłowacji oraz zacznie kampanię w Rumunii, zapowiedział prezes.
"Po jesiennej kampanii telewizyjnej na Słowacji awansowaliśmy zpiątego miejsca na trzecie pod względem udziału w rynku odkurzaczy.To jest pewien symptom - do tego właśnie zdążamy" - zaznaczył.
"Nasza strategia opiera się na wzroście organicznym i wynikifinansowe, które prognozujemy, są oparte właśnie na tej bazie, alenie odrzucamy możliwości akwizycji. To znaczy, że opierać siębędziemy na tym, co najlepiej potrafimy, czyli na wzrościeorganicznym, ale poszukujemy firm do przejęcia" - powiedział takżePłocica.
Ponieważ Zelmer koncentruje się na rynkach regionu, także tutajbędzie poszukiwać celów akwizycyjnych - mają to być firmy oznaczącym udziale w swoim rynku i z dobrą siecią dystrybucji."Myślimy o firmach, których wartość jest rzędu 100 mln zł" -powiedział prezes.
Według prezesa, Zelmer być może wejdzie w przyszłości na rynekdużego AGD, ale spółka nie planuje jeszcze tego na najbliższychkilka lat.
Zelmer ma obecnie ponad 20% udziału w polskim rynku drobnegoAGD. Jak powiedział Płocica, strategia firmy przewiduje m.in.wprowadzenie nowych produktów - będą to np. parowary, suszarki doowoców i warzyw, urządzenia do pieczenia chleba.
Strategia spółki zakłada wzrost sprzedaży do 707 mln zł w 2010roku z 423 mln zł oczekiwanych w 2007 roku, zysku netto -odpowiednio do: 76,4 mln zł z 36,5 mln zł. Jednocześnie eksport mawzrosnąć do 40% całkowitej sprzedaży z poniżej 10% obecnie.
Dołącz do dyskusji: Zelmer wyda ponad 40 mln zł na kampanie reklamowe