SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zenith Poland urósł o prawie połowę

Agencja mediowa Zenith Poland (należy do Publicis Groupe) w 2023 roku zwiększyła przychody o ponad 40 proc., a jej zysk netto poszedł w górę z 4,4 do 14,4 mln zł.

Anna Bartoszewska, dyrektorka generalna Zenith Poland Anna Bartoszewska, dyrektorka generalna Zenith Poland

Zenith Poland wypracował w 2023 roku 761,98 mln zł przychodów, o 43,5 proc. więcej niż rok wcześniej (530,98 mln zł). Agencja w sprawozdaniu wyliczyła, że obsługuje ponad 60 klientów - zarówno pozyskanych globalnie, jak i tylko w Polsce. Największymi są Kompania Piwowarska, Pepsico, Rossmann, AmRest, Disney, Credit Agricole, RTV Euro AGD, Coty, Wedel, Electrolux, Animex, Zott i Adamed.

Wpływy krajowe Zenith Poland poszły w górę z 448,52 do 667,05 mln zł, a te z zagranicy - z 82,46 do 94,93 mln zł. Te od innych spółek należących do Publicis Groupe wzrosły z 11,82 do 14,43 mln zł (w 2023 roku było to głównie 11,16 mln zł od rumuńskiej firmy Lion Communications).

W sprawozdaniu agencja wyliczyła, że w 2023 roku jednym z jej strategicznych obszarów było „zwiększanie efektywności w zarządzaniu procesami marketingowymi, w tym: zarządzanie i optymalizacja procesów z wykorzystaniem narzędzi do automatyzacji, uczenie maszynowe i AI, zarządzanie i optymalizacja budżetów, w tym na poziomie międzynarodowym w oparciu o zaawansowaną analitykę, wdrażanie i integracja technologii marketingowych, transformacja cyfrowa biznesu, w tym rozwój współpracy w obszarze retail media, zbieranie i wymiana wiedzy, rozwój oraz skalowanie innowacji, badania i analityka, w tym optymalizacja budżetów mediowych w odniesieniu do celów biznesowych i marketingowych klienta”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Działalność operacyjna Zenith Poland kosztowała w 2023 roku 746,03 mln zł, o 41,9 proc. więcej niż przed rokiem, z czego wydatki na usługi obce (czyli przede wszystkim powierzchnie reklamowe na potrzeby kampanii klientów) poszły w górę z 490,08 do 702,38 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 28,72 do 35,4 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,13 do 6,49 mln zł. Liczba etatowych pracowników firmy zwiększyła się ze 188 do 195 (w 2021 roku było ich 155).

Na zakupy od innych spółek zależnych Publicis Groupe agencja przeznaczyła w 2023 roku 75,08 mln zł, z czego 59,25 mln zł od PGP hub, 6,23 mln zł od Saatchi&Saatchi IS, a 4,08 mln zł od Publicis Groupe Holdings.

Zyskowność firmy poprawił też wzrost pozostałych przychodów operacyjnych z 2,79 do 3,2 mln zł i spadek kosztów finansowych (głównie na odsetki) z 2,34 do 1,11 mln zł.

Na poziomie operacyjnym agencja zwiększyła zysk z 7,78 do 18,95 mln zł, a w ujęciu netto - z 4,45 do 14,42 mln zł (przy wzroście kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 1,18 do 3,58 mln zł).

Bezpośrednio 100 proc. udziałów Zenith Poland ma holenderska spółka Publicis Group Holdings. Cały zeszłoroczny zysk netto agencji ma do niej trafić jako dywidenda.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Dołącz do dyskusji: Zenith Poland urósł o prawie połowę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
k
Pioniu brawo
0 3
odpowiedź
User
anty
Przychody w górę o 43,5%, liczba pracowników o 3,7%..... tak się generuje zysk. Zetek chyba tam mało.
4 0
odpowiedź
User
Kulawy
Wszyscy musza zapier….., zeby zaspokoic ambicje tej szurnietej pracoholiczki
7 1
odpowiedź