Znamy już zwycięzców I. edycji "Złotych Spinaczy"
Najwięcej "Złotych Spinaczy" otrzymała Sigma
W piątek podczas uroczystej Gali w hotelu Sheraton zostały wręczone statuetki „Złotych Spinaczy. Spośród 18 projektów zakwalifikowanych do II. etapu konkursu na najlepszą kampanie PR jury przyznało główne nagrody w 6-ciu kategoriach. Pozostałe projekty otrzymały wyróżnienia. Oto pełna lista nagrodzonych:
Zwycięzcy statuetek Złotych Spinaczy
Kategoria 1 – PR korporacyjny
- United PR za projekt „Wizjonerzy poszukiwani!” zrealizowany dla Plus GSM
Kategoria 2 – PR produktu
- GCI za projekt „Latający nauczyciel „Świata Wiedzy”” zrealizowany dla „Świata Wiedzy”, encyklopedii dla dzieci w odcinkach
Kategoria 3 – Kampania edukacyjna
- Sigma International za projekt „Śpij dobrze!” zrealizowany dla firmy farmaceutycznej Sanofi-Synthelabo
Kategoria 4 – Komunikacja kryzysowa
- Sigma International za projekt „Wizyta "Ciotki Ju" w Polsce” zrealizowany dla niemieckich linii lotniczych Lufthansa
Kategoria 5 – Public Affairs & Lobbying
- GGK PR za projekt „VAT w budownictwie” zrealizowany dla Związku Firm Deweloperskich
Kategoria 6 – Kampania społeczna
- Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie za projekt „Alkohol – Nieletnim dostęp wzbroniony!” zrealizowany z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (PARPA)
Wyróżnienia otrzymali:
Kategoria 1 – PR korporacyjny
- Eskadra BTL za projekt „Żywieckie Muzeum Humoru” zrealizowany dla Grupy Żywiec
- Partner of Promotion za projekt „Alchemia szczęścia przed Europlexem” zrealizowany dla firmy Kinomax
Kategoria 2 – PR produktu
- Profile za projekt „Odzyskujemy zaufanie do Neostrady Plus” zrealizowany dla Telekomunikacji Polskiej S.A.
- Sigma International za projekt „Promocja kwiatów” zrealizowany dla Biura Kwiatowego Holandia (BBH)
- GCI za projekt „Pierwsza w świecie internetowa transmisja z wyklucia wielkanocnych kurczaków” zrealizowany dla Chello (UPC), dostawcy internetu szerokopasmowego
- Partner of Promotion za projekt „Nike – lider na rynku, lider w świadomości” zrealizowany dla firmy Nike, producenta butów, odzieży i akcesoriów sportowych
Kategoria 3 – Kampania edukacyjna
- Profile za projekt „Plaża - Zdrowie - Uśmiech. Nad wodą bezpiecznie” zrealizowany dla Grupy PZU (PZU S.A. i PZU Życie S.A.)
- Spin Communications za projekt „Dobry sen - program walki z bezdechem niemowląt” zrealizowany dla firmy Nutricia Polska, marki Bebiko
Kategoria 4 – Komunikacja kryzysowa
- ITBC Communication za projekt „Inwestycja Enterasys Networks w JTT Computer S.A.” zrealizowany dla firmy Enterasys Networks
Kategoria 5 – Public Affairs & Lobbying
- ComPress za projekt „Kratka” zrealizowany dla firmy EFL
Kategoria 6 – Kampania społeczna
- Rowland Communications / Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji za projekt „Płytka wyobraźnia to kalectwo” zrealizowany ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji
- Feedback/Hill&Knowlton za projekt „Polskie danie dla Europy” zrealizowany dla Fundacji "Unia i Polska" oraz firmy Apsys Polska
- Headlines Brand & Corporate Communication za projekt „Nie kupuj od przemytników!” zrealizowany dla WWF, organizacji działającej na rzecz ochrony roślin i zwierząt
„Biorąc pod uwagę kondycję rynku usług PR, jesteśmy mile zaskoczeni jakością i ilością zgłoszonych do konkursu projektów” – powiedział Paweł Trochimiuk, Przewodniczący Jury – „Jesteśmy przekonani, że konkurs nasz stanie się najwyższej rangi wydarzeniem w branży, ustanawiającym najwyższe standardy PR w Polsce”.
Konkurs został ogłoszony 21 sierpnia 2003 r. Przeznaczony był dla wszystkich podmiotów prowadzących działania PR na terenie Polski (agencje Public Relations, korporacje i firmy, organy samorządowe, instytucje państwowe, fundacje i organizacje pozarządowe), a jego celem było wyłonienie najlepszych projektów PR realizowanych w okresie 2002/2003, zgłoszonych w jednej z poniższych sześciu kategorii:
1. PR korporacyjny, tj. projekt wspierający wizerunek podmiotów działających w Polsce;
2. PR produktu, tj. projekt wspierający wizerunek produktów lub usług;
3. Kampania edukacyjna, tj. projekt wspierający marketing lub wizerunek firmy, produktu lub usługi;
4. Komunikacja kryzysowa, tj. projekt, mający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemu kryzysowi dot. firmy, produktu lub usługi;
5. Public Affairs i Lobbying, tj. projekt kampanii mającej na celu komunikację z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym i legislacyjnym;
6. Kampania społeczna, tj. inicjatywa o charakterze niekomercyjnym, mająca na celu uwrażliwienie społeczeństwa polskiego na ważne kwestie społeczne i etyczne.
Decyzję podjęło 20-osobowe jury składające się ze znanych dziennikarzy i specjalistów w zakresie komunikacji, przedstawicieli agencji członkowskich ZFPR, jak również agencji niezrzeszonych w Związku.
Dołącz do dyskusji: Znamy już zwycięzców I. edycji "Złotych Spinaczy"