ZFPR tymczasowo zamyka platformę przetargową
Związek Firm Public Relations zamknął platformę przetargową, obecnie prowadzi audyt rozwiązania w związku z postępowaniem UOKiK wobec Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
- Platforma przetargowa ZFPR została zamknięta ze względu na swoje ograniczenia technologiczne. Jednocześnie, w związku z koniecznością opracowania nowego narzędzia promującego standardy przetargowe, a także w związku z powzięciem wiedzy o postępowaniu UOKiK względem SAR, Związek zdecydował się przeprowadzić audyt prawny wykorzystywanej wcześniej platformy. W ramach tych działań ZFPR dąży do wytyczenia ram dla nowego systemu, a na dalszym etapie rozpocznie prace nad nowym rozwiązaniem, uwzględniającym wypracowane rekomendacje - czytamy w oświadczeniu przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl przez ZFPR.
Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że zamknięcie platformy przetargowej ma charakter tymczasowy i jest związane m.in. z wygaśnięciem hostingu.
UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko SAR
Pod koniec ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie przeciw Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Organizacji zarzucono, że namawiała agencje brandingowe do rezygnacji z niektórych przetargów oraz organizowała wymianę informacji mogącą ograniczać konkurencję.
Chodzi o specjalną platformę internetową, na której agencje marketingowe zamieszczały informacje, w jakich przetargach zamierzają wziąć udział, a w przypadku zgłoszenia na platformie przetargowej tego samego przetargu przez kilka agencji, SAR łączył je do wspólnego „pokoju przetargowego”.
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/uokik-wszczal-postepowanie-przeciw-stowarzyszenie-komunikacji-marketingowej-sar
Dołącz do dyskusji: ZFPR tymczasowo zamyka platformę przetargową