Kolejne zwolnienia w HBO Max. Tym razem obejmują Polskę
Prawie 30 osób, w tym menadżerowie wysokiego szczebla HBO Max w regionie Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu straci pracę. To kolejna fala zwolnień w Warner Bros Discovery. Cięcia obejmą także polski oddział HBO Max.
Kilka tygodni temu właściciel HBO Max ogłosił gigantyczną zmianę w strategii contentowej platformy - rezygnację z realizacji oryginalnych produkcji pod szyldem Max Originals w krajach skandynawskich i Europy Środkowej.
- Częścią tego procesu jest decyzja o usunięciu z HBO Max części produkcji oryginalnych, a także zaprzestaniu dalszych prac nad lokalnymi produkcjami oryginalnymi HBO Max w krajach skandynawskich i Europie Środkowej. Dotyczy to także wstrzymania rozpoczętych w ubiegłym roku projektów na najnowszych terytoriach - w Niderlandach i Turcji - podał w komunikacie Warner Bros Discovery.
Kolejne zwolnienia w HBO Max, także w Polsce
Według informacji serwisu Deadline, w ślad za tym nadawca postanowił uszczuplić zespół menadżerski odpowiedzialny za rozwój i produkcję treści w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Z platformą żegnają się m.in. Johnathan Young, wiceprezes HBO Max EMEA ds. treści oryginalnych i produkcji w Europie Środkowo-Wschodniej, Christian Wikander, wiceprezes ds. treści oryginalnych HBO Nordic oraz Annelies Sitvast, wiceprezeska HBO Max EMEA odpowiedzialna za produkcje poza serialowe i filmowe. Pokład Warnera opuściła już Mia Edde, która dołączyła w zeszłym roku jako executive director, content acquisitions na Turcję.
Redukcje obejmują także polski zespół HBO Max.
- Dzisiejsze ogłoszenia dotyczą działu produkcji oryginalnej. Dotkną one również polski dział produkcji. Pracownicy działu będą odchodzili z firmy w ciągu kilkunastu miesięcy w zależności od ukończenia projektów, nad którymi aktualnie pracują - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, odpowiedzialna za komunikację w HBO MAX EMEA.
W ciągu kolejnych 15 miesięcy z HBO Max odejdzie łącznie 29 osób.
Johnathan Young odpowiadał za takie tytuły jak polskie "Pakt" i "Odwilż"
Warner Bros Discovery w wyniku restrukturyzacji postanowiło przenieść wszelkie obowiązki związane z realizacją nowych treści na zespoły lokalne w regionie EMEA. Dodatkowo zrezygnowano z opcji realizacji projektów tylko na potrzeby serwisu streamingowego HBO Max.
W ubiegłym tygodniu Warner Bros Discovery ogłosił redukcję etatów w amerykańskim oddziale HBO Max. Z koncernem ma pożegnać się aż 14 proc. zespołu ds. produkcji nowych treści.
W ramach cięć etatów nastąpi "znaczna redukcja" działu ds. pozyskiwania treści dla HBO i HBO Max, kierowanego przez Michaela Quigley'a, który odchodzi z firmy. Royce Battleman, senior VP of content acquisition pokieruje nowo zrestrukturyzowanym działem i będzie podlegał Glennowi Whiteheadowi, prezesowi, business affairs and production HBO i HBO Max.
HBO Max pozbywa się produkcji
W sierpniu ogłoszono, że z HBO Max zostanie wycofanych 36 filmów i seriali, w tym 20 oryginalnych produkcji, np. „Camping”, „Vinyl”, „Pani Fletcher” i „Run”,
Szef Warner Bros Discovery wraz zespołem wdrażają obecnie plan oszczędności na 3 mld dol. w ciągu pierwszych 24 miesięcy od zamknięcia fuzji (firma jest zadłużona na ok. 55 mld dol.). Duża część z tego będzie pochodzić z "unikania inwestycji".
W lipcu z oferty HBO Max usunięto niektóre produkcje europejskie i amerykańskie, wśród których znalazły się seriale europejskie jak "Ruxx", "Informator", "Przybysze", "Pożądanie", "Głodni razem" czy "Nieświadomi" oraz amerykańskie jak "Sally4Ever", "Kontra", "Kemping", "Vinyl" czy program "Ale bukiet". - W HBO Max w Polsce mają zostać lokalne produkcje, takie jak "Wataha", "Ślepnąc od świateł", "Odwilż", "Pakt" czy "Bez tajemnic" .
W drugim kwartale koncern Warner Bros. Discovery zanotował 9,83 mld dolarów przychodów (rok wcześniej samo Discovery miało 3,06 mld dolarów), z czego 4,84 mld dolarów z dystrybucji, 2,72 mld dolarów z reklam, a 2,06 mld dolarów z bezpośredniej sprzedaży treści. W ujęciu pro forma (czyli porównując z łącznymi wynikami Discovery i WarnerMedia przed rokiem) wpływy zmalały o 3 proc. - z 11,21 do 10,82 mld dolarów.
Firmie zaszkodził silny kurs dolara, bez uwzględnienia zmian kursów walutowych spadek przychodów wyniósł 1 proc.
Segment OTT Warner Bros. Discovery miał 2,22 mld dolarów kwartalnych wpływów, z czego 1,99 mld z dystrybucji, a 132 mln ze sprzedaży treści. Już 96 mln dolarów przyniosła sprzedaż reklam, głównie dzięki uruchomieniu w połowie ub.r. tańszego pakietu HBO Max, w którym wyświetlane są treści reklamowe.
Z usług subskrypcyjnych Warner Bros. Discovery, na czele z platformami HBO Max i discovery+, na koniec czerwca korzystało 92,1 mln klientów, wobec 90,4 mln kwartał wcześniej i 75,8 mln w połowie ub.r.
Dołącz do dyskusji: Kolejne zwolnienia w HBO Max. Tym razem obejmują Polskę