Kariera na końcu świata.
Backpacker to program stworzony w celu podniesienia kwalifikacji przyszłych menadżerów i wykorzystania potencjału pracowników IKEA. Po roku pracy oraz przejściu kilkustopniowej, wewnętrznej rekrutacji pracownik może wyjechać na rok do dwóch, innych filii IKEA na całym świecie. Ten czas spędza w dwóch wytypowanych krajach, na różnych stanowiskach. Taka zmiana pozwala poznać organizację oraz poszerzyć wiedzę i umiejętności. Zdobyte za granicą doświadczenie i podniesione kwalifikacje dają szansę „backpackerowi” na zmianę stanowiska w rodzimej IKEA.
„W Polsce program Backpacker istnieje od 2 lat. Bardzo nas cieszy, że w tym roku jeden z pracowników IKEA Kraków dostał się do programu i wyjedzie do innej filii IKEA, którą w tym przypadku będzie sklep IKEA w Ottawie.” – mówi Małgorzata Rogowiec, specjalista ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi w IKEA Kraków.
Założeniem programu jest poprawa kompetencji i różnorodności pracowników. Jednym z celów jest lepsze wykorzystanie talentów osób już zatrudnionych w IKEA. To również inwestycja w potencjał ludzki, dzięki której firma podwyższa kompetencje wewnątrz organizacji wymieniając się doświadczeniami.
Globalna rekrutacja.
Rekrutacja pracowników do programu Backpacker odbywa się w systemie globalnym, w jednym czasie na całym świecie, dwa razy w roku (w październiku i kwietniu). Pracownicy zgłaszają się za pośrednictwem strony intranetowej IKEA Inside, przesyłając list motywacyjny, CV oraz wypełniając testy kwalifikujące. Następnie odbywa się rekrutacja wewnętrzna pod kontem dojrzałości, potencjału i talentu osoby metodą Assesment Center. Z tej selekcji wybierane zostają 2 lub 3 osoby z całego kraju.