Strony zoptymalizowane pod kątem smartfonów posiadają ogromną zaletę: na małym ekranie od razu rzucają się w oczy najistotniejsze elementy. Jeśli strona z klasycznym layoutem zostanie pokazana na smartfonie, będzie dla użytkowników mało przejrzysta, a obrazki i teksty za małe. Dlatego odpowiednio dopasowana mobilna wersja to konieczność dla każdego posiadacza witryny.
„W maju 2012 wszystkie 6 milionów stron Jimdo zostało zoptymalizowanych pod kątem wersji mobilnej bez podejmowania przez ich właścicieli jakichkolwiek kroków ani posiadania specjalistycznej wiedzy” - oznajmia Fridtjof Detzner, współzałożyciel Jimdo. „Od teraz wszyscy użytkownicy Jimdo mogą wybrać indywidualny layout za pomocą jednego kliknięcia. Nie wpłynie to jednak w żaden sposób na klasyczny wygląd stron”.
Światowy boom na smartfony daje się zauważyć także w Jimdo. Najnowsze statystyki pokazują, że aż 15% odwiedzin odbywa się właśnie za pomocą telefonów komórkowych – to około 6-procentowy wzrost od początku tego roku.
Indywidualizm i sukces – również w drodze
„Nasze pierwsze zindywidualizowane szablony dla mobilnej wersji Jimdo to dopiero początek“, tłumaczy dalej Detzner, „w przyszłości udostępnimy jeszcze więcej możliwości. Istotny jest dla nas nie tylko optymalny wizerunek naszych użytkowników w sieci mobilnej, ale także możliwość dopasowania go do swoich potrzeb za pomocą jednego kliknięcia.“ Rozwój rynku smartfonów to świetna szansa przede wszystkim dla przedsiębiorców internetowych, w tym ponad 80.000 właścicieli sklepów internetowych Jimdo: ci, którzy zoptymalizują swoje strony w wersji mobilnej, na pewno na tym skorzystają – o wiele więcej internautów odwiedzi ich sklep, a tym samym kupi ich produkty. Aktualne statystyki pokazują bowiem, że ponad 30% użytkowników smartfonów używa telefonów komórkowych również do robienia zakupów.