15 proc. w górę droższe reklamy w Polsacie. 107 tys. zł za finał „Must be the Music”
W majowym cenniku reklamowym Polsatu spoty są średnio o 15,6 proc. droższe niż rok wcześniej. Reklamy przy show „Tylko Muzyka. Must be the Music” kosztują nawet 107 tys. zł.
Ceny reklam przy dwóch majowych odcinkach „Tylko Muzyka. Must be the Music”, ostatnich w bieżącej edycji, wynoszą od 71,1 do 107 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny spotów 30-sekundowych). Tymczasem przed rokiem za reklamę przy programie trzeba było zapłacić maksymalnie 58,1 tys. zł.
Znacznie tańsze są spoty przy drugim show rozrywkowym Polsatu - „Got to Dance. Tylko Taniec”, które kosztują od 41,4 do 71,7 tys. zł. Rok temu w paśmie zajętym obecnie przez program były emitowane filmy, a na reklamę trzeba było wydać najwyżej 47 tys. zł.
>>> Reklamy w TVN 10 proc. droższe. „X Factor” za 89 tys. zł
Wśród filmów niezmiennie najdroższe dla reklamodawców są poniedziałkowo-wtorkowe „Mega Hity”. Obecnie najdroższe spoty przy nich kosztują 63,6 tys. zł, czyli 1,3 tys. zł mniej niż rok wcześniej. Natomiast za reklamę przy środowym filmie trzeba zapłacić maksymalnie 61,7 tys. zł.
Sporo droższe niż przed rokiem są reklamy przy Polsatowskich serialach. Na spot przy niedzielnym odcinku „Kości” trzeba wydać 70-70,2 tys. zł (rok temu było to maksymalnie 50,5 tys. zł), przy „Pierwszej miłości” - od 30,5 do 72,9 tys. zł (rok temu najwyżej 50,4 tys. zł), a przy „Hotelu 52” - od 45,1 do 68,2 tys. zł (rok temu maksymalnie 48,9 tys. zł).
Zdrożały również reklamy „Wydarzeniami”. Spot przed głównym wydaniem kosztuje teraz od 27,8 do 63,3 tys. zł , podczas gdy przed rokiem było to od 21 do 38,1 tys. zł. Natomiast za reklamę przy transmisji finału piłkarskiej Ligi Mistrzów trzeba zapłacić od 43,3 do 59,1 tys. zł (przed rokiem taki spot kosztował od 39,9 do 52,7 tys. zł).
Ogółem w majowym cenniku Polsatu reklamy są przeciętnie o 15,6 proc. droższe niż rok wcześniej. Natomiast koszt dotarcia (CPP) w grupie docelowej 16-49 wzrósł w skali roku o 6 proc.
Dołącz do dyskusji: 15 proc. w górę droższe reklamy w Polsacie. 107 tys. zł za finał „Must be the Music”