2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją
Pierwszą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,54 mln widzów, o 80 tys. mniej niż zeszłoroczne TOPtrendy. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 14,1 mln zł.
SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 29 do 31 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,54 mln widzów, co przełożyło się na 21,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 21 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 2,41 mln osób, co przełożyło się na 17,69 proc. udziału w grupie 4+.
Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się koncert „Radiowy przebój roku” oraz recitale Zakopower i Bajmu, oglądało średnio 2,47 mln widzów przy udziale na poziomie 18,90 proc.
Z kolei największą popularnością cieszył się koncert „Sopocki hit kabaretowy. Prywatka w Operze Leśnej”. Transmisja występów kabaretowych w niedzielę zgromadziła 3,29 mln widzów i miała 27,82 proc. udziału.
Widownia poszczególnych dni festiwalu
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Data | Start | Koniec | AMR | SHR% |
SOPOCKI HIT KABARETOWY PRYWATKA W OPERZE LEŚNEJ | 31-05-2015 | 20:04:22 | 00:29:23 | 3 290 133 | 27,82% |
RADIOWY PRZEBÓJ ROKU | 30-05-2015 | 20:58:36 | 23:16:34 | 2 466 050 | 18,90% |
KONCERT PLATYNOWY | 29-05-2015 | 20:05:49 | 22:45:10 | 2 407 496 | 17,69% |
SuperHit Festiwal miał o 80 tys. widzów mniej niż ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy, który śledziło średnio 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76 proc. i 24,36 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w czasie transmisji z festiwalu był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,22 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (7,81 proc.), a czwarta - TVP2 (5,72 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.
Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
Polsat - SHF | 2 538 228 | 21,49% | 21,00% |
TVP1 | 1 443 850 | 12,22% | 9,88% |
TVP2 | 675 645 | 5,72% | 5,84% |
TVN | 922 832 | 7,81% | 10,64% |
Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 14,13 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal TOPtrendy z reklam przyniósł 12,84 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Podczas SuperHit Festiwalu na scenie Opery Leśnej zaśpiewało ponad 50 wykonawców. Wręczono dwie nagrody Bursztynowego Słowika, które otrzymali Dawid Podsiadło i Beata Kozidrak.
Polsat SuperHitFestiwal zastąpił organizowany przez 11 lat Sopot TOPtrendy Festiwal, bo stacja uznała, że formuła imprezy powinna uwzględniać nie tylko artystów z największą sprzedażą płyt. Do kryteriów wyłaniania wykonawców dołączono zatem najczęściej grane utwory w radiu, płatną oraz bezpłatną dystrybucję muzyki w internecie oraz na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrezygnowano z koncertu trendy, bo jego rolę przejęły obecnie programy typu talent-show (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: 2,5 mln widzów SuperHit Festiwalu. Polsat wygrał z konkurencją