2,7 mln polskich dzieci w internecie: rozrywka i społeczności ważniejsze od informacji, traci erotyka, zyskuje hazard (TOP20 stron)
Z internetu korzysta w Polsce ok. 2,7 mln dzieci w wieku 7-15 lat. Częściej niż strony informacyjno-publicystyczne i e-sklepy odwiedzają serwisy z treściami rozrywkowymi i społecznościowe, a najwięcej czasu korzystają z witryn stacji radiowych. Najpopularniejszymi serwisami są Google, Facebook i YouTube.
We wrześniu br. z internetu skorzystało w Polsce 1,82 mln dzieci w wieku 7-12 lat i 918 tys. tych w wieku 13-15 lat (czyli gimnazjalistów). Pierwsza grupa stanowiła 8,4 proc. wszystkich polskich internautów, a druga - 4,2 proc. - wynika z danych Megapanelu opracowanych przez PBI.
Pozostałych, starszych użytkowników było we wrześniu 18,95 mln i stanowili 87,4 proc. ogółu.
Wśród internautów w wieku 7-12 lat dziewczyny to 49 proc., a w grupie 13-15 lat - 60 proc., podczas gdy wśród starszych użytkowników proporcie płci są dokładnie równe.
Najmłodsi internauci korzystają z sieci mniej intensywnie niż ci starsi. Codziennie lub prawie codziennie jest w internecie 53 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat, 58 proc. tych w wieku 13-15 lat i 72 proc. w wieku 16 lat i więcej. Za to wśród tych mających 7-12 lat jest największy odsetek osób korzystających z sieci kilka razy w tygodniu lub mniej więcej raz na tydzień.
Ponad 90 proc. internautów w wieku 7-15 lat odwiedziło we wrześniu serwisy z treściami rozrywkowymi i kulturalnymi, portale społecznościowe oraz wyszukiwarki i katalogi.
Z kolei witryny e-commerce przyciągnęły 61,5 proc. użytkowników w wieku 7-12 lat i 75,6 proc. tych w wieku 13-15 lat, a strony z informacjami i publicystyką ogólnotematyczną - odpowiednio 51,9 i 69,9 proc.
Wśród użytkowników mających od 7 do 15 lat zdecydowanie mniej popularne niż wśród starszych są serwisy lifestyle’owe, informacyjno-publicystyczne, e-commerce, gospodarczo-prawne, sportowe oraz o motoryzacji, budownictwie i pracy.
Dzieci równie często lub nawet stosunkowo częściej niż starsze nastolatki i dorośli zaglądają natomiast na strony o nowych technologiach oraz edukacyjne.
38,8 proc. internautów w wieku 7-12 lat i 46,4 proc. tych w wieku 13-15 lat odwiedziło we wrześniu strony z zakładami bukmacherskimi oraz grami hazardowymi i losowymi. Witryny erotyczne przyciągnęły w tych grupach wiekowych odpowiednio 23,3 i 33,1 proc. użytkowników, a portale randkowe - 17,2 i 19,3 proc.
Popularność wśród dzieci serwisów związanych z hazardem mocno wzrosła w ostatnich sześciu lat, co może wynikać ze zwiększonej aktywności reklamowej właścicieli tych witryn.
Za to nieznacznie zmalał odsetek dzieci odwiedzających witryny erotyczne.
Na drugiej podstronie rankingi najchętniej odwiedzanych serwisów i tych, na których internauci w wieku 7-12 i 13-15 lat, spędzają najwięcej czasu
1 2
Dołącz do dyskusji: 2,7 mln polskich dzieci w internecie: rozrywka i społeczności ważniejsze od informacji, traci erotyka, zyskuje hazard (TOP20 stron)