SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

200% wyższe przychody w e-sklepie, czyli metoda quick win

Dziś e-commerce, szczególnie w branży fashion, jest obszarem o dużej konkurencyjności. Zainteresowanie zakupami odzieżowymi rośnie z roku na roku, a marki wyprzedzają się w innowacyjnych pomysłach na zbudowanie lojalności konsumentów. Prowadzenie e-sklepu to nie tylko duże koszta, ale też wymagająca organizacja i potrzeba zaufanego partnera technologicznego, od którego zależy jakie efekty osiągnie dany biznes. Ale co zrobić, jeśli te wyniki nie są zadowalające? Zadbać o e-commerce recovery.

Jedynie 16,2% projektów z obszaru IT kończy się sukcesem

Jeszcze w 2022 r. branża modowa w Polsce odnotowała w stosunku do roku poprzedniego wzrost sprzedaży o 17% i wzrost liczby zamówień o ponad 8%. Z kolei w 2023 roku liczba zamówień wzrosła już o 27% w stosunku do roku poprzedniego.  Branża fashion to w ecommerce żyzna gleba, ale umiejętność odpowiedniego zadbania o nią jest niezbędna, by móc oczekiwać efektów. Dużą rolę w budowaniu konwertującego e-sklepu odgrywa software house odpowiedzialny za wdrożenie i utrzymanie platformy sprzedażowej. Co ciekawe, według badań The Standish Group, jedynie 16,2% projektów z obszaru IT kończy się sukcesem. Pozostałe czeka niepowodzenie, np. z powodów przekroczonych kosztów czy czasu realizacji (52,7%) lub porzucenia czy braku rozwoju (31,1%). - Podobna przyczyna sprawiła, że nasz Partner, Makalu, zgłosił się do nas, abyśmy pomogli rozwinąć markę na tle konkurencji - mówi Joanna Kocur, Project Manager w Fast White Cat, Agencji Magento, zajmującej się wdrażaniem i rozwijaniem efektywnych e-sklepów. - Dotychczas pracujące dla marki agencje Magento nie dowoziły satysfakcjonujących wyników i nie radziły sobie z zapleczem technologicznym platformy sprzedażowej. Jako Fast White Cat podjęliśmy się wyzwania doprowadzenia e-sklepu Makalu do stanu jak najwyższej jakości i poprawy jego konwersji. Efekt? W 3 miesiące zwiększyliśmy konwersję o ponad 200%. No i zakończyliśmy projekt sukcesem, wbrew statystykom.

Drugie życie projektu - quick win

E-sklep Makalu sprzedawał, ale nie dostarczał odpowiednich wrażeń estetycznych, w tym user experience na oczekiwanym poziomie. Cechowały go również dość przestarzałe rozwiązania w kontekście poruszania się klienta po sklepie i całej ścieżki zakupowej. Wiele do życzenia pozostawiała także infrastruktura i bezpieczeństwo sklepu.  W takiej sytuacji należało poprawić stan e-sklepu - zarówno jego warstwy wizualnej, widocznej dla klienta końcowego, jak i jego zaplecza, tj. min. infrastruktury i bezpieczeństwa, które również wpływają na konwersję. - Przyjęliśmy metodę quick win pozwalającą w jak najkrótszym czasie poprawić rezultaty na sklepie - kontynuuje Joanna Kocur z Fast White Cat. - Wykonaliśmy audyt techniczny i audyt UX, które uświadomiły nam, że musimy wykonać projekt nowej infrastruktury i migrację platformy, podnieść wersję Magento z 2.3.7 na 2.4.6 w celu zadbania o stabilność oraz bezpieczeństwo całego zaplecza technologicznego, a także wprowadzić zmiany UX - optymalizację ścieżek użytkownika z naciskiem na ścieżkę zakupową.

Z uwagi na złożoność tego e-commerce i sporą ilość elementów implementowanych przez poprzednie agencje Magento, prace wymagały dużego nakładu czasu i umiejętności. Należało zadbać o uporządkowanie kodu i zagospodarowanie modułów, często błędnych lub powtarzających swoje funkcje, a także podnieść wersję PHP, co miało ogromne znaczenie dla dalszego rozwoju systemu i zredukowania długu technologicznego.

Prześledziliśmy także sklep pod kątem dobrych praktyk e-commerce i wprowadziliśmy nowoczesne rozwiązania, które miały zwiększyć konwersję i być bardziej atrakcyjne dla klientów końcowych - kontynuje Project Manager. - Zoptymalizowaliśmy ścieżkę zakupową, całą kartę produktu, listing kategorii. Zaproponowaliśmy nową wyszukiwarkę, stronę główną  przebudowaliśmy pod natywne rozwiązanie Magento, czyli Page Builder.  Słabej jakości moduły poprzednich firm zastąpiliśmy sprawdzonymi rozwiązaniami wewnętrznymi lub natywnymi możliwościami Magento, a także zadbaliśmy o możliwość rozwoju integracji z ERP Xl.

200% wyższe przychody

Efekt? Sklep Makalu został w 3 miesiące całkowicie odmieniony, zarówno na frontendzie, jak i backendzie, a działania profesjonalistów i Makalu przyniosły następujące wyniki rok do roku:
o ponad 200  % wyższe przychody
o ponad 100% wyższy współczynnik konwersji e-commerce 
o ponad 200 % więcej transakcji 
o ponad 5%  wyższa średnia wartość zamówienia

Chcesz poznać wszystkie elementy tego projektu?
Przeczytaj case study: https://fastwhitecat.com/case-study/e-commerce-recovery-ponad-200-wyzsze-przychody-w-e-sklepie/
Sprawdź, jak poradzimy sobie z Twoim wyzwaniem! info@fastwhitecat.com

Dołącz do dyskusji: 200% wyższe przychody w e-sklepie, czyli metoda quick win

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl