48 proc. użytkowników zrezygnowało z Apple Music? Apple zaprzecza: liczby są zawyżone
Według badań firmy analitycznej MusicWatch po prawie dwóch miesiącach funkcjonowania serwisu Apple Music zrezygnowało z niego w USA 48 procent użytkowników. Koncern Apple zaprzecza tym danym i twierdzi, że z usługi korzysta nadal 71 procent zarejestrowanych internautów.
Swoje badania przeprowadzone na terenie Stanów Zjednocznych MusicWatch oparł na próbie 500 respondentów. Wyniki wskazują, że od uruchomienia serwisu Apple Watch zrezygnowało z niego 48 proc. użytkowników.
Na razie wszystkie osoby, które zarejestrowały się w Apple Music korzystają jeszcze z trzymiesięcznego darmowego okresu próbnego. Później każdy z użytkowników będzie mógł korzystać z serwisu w ramach płatnej subskrypcji, która w Polsce miesięcznie ma kosztować 4,99 euro dla pojedynczych odbiorców i 7,99 euro w ramach pakietu rodzinnego.
Badanie przeprowadzone przez MusicWatch wykazało też, że 28 proc. respondentów korzysta, oprócz Apple Music, także z płatnej wersji serwisu Spotify. Z kolei 11 proc. to użytkownicy zarówno Apple Music, jak i darmowej wersji Spotify. 6 proc. badanych słucha także internetowego radia Pandora w jego bezpłatnej wersji.
Po opublikowaniu wyników sondażu przez MusicWatch głos w ich sprawie zajął Apple. Koncern ustami swojego rzecznika wyraził opinię, że opublikowane dane są zawyżone. - 71 proc. użytkowników, którzy zarejestrowali się w próbnej wersji Apple Music nadal korzysta z naszego serwisu - podkreślił rzecznik Apple’a dodając, że przedstawione przez niego liczby są oparte na własnych szacunkach koncernu.
Niedawno Apple, ogłosił, że w ciągu ponad miesiącu od startu Apple Music przyciągnęło ponad 11 miliona użytkowników.
Dołącz do dyskusji: 48 proc. użytkowników zrezygnowało z Apple Music? Apple zaprzecza: liczby są zawyżone