SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

5 lat Tele5 - wielka ofensywa

Telewizja Tele5 obchodzi pięciolecie działalności. We wtorek widzom kanału zostanie zaprezentowana nowa oprawa, wkrótce pojawią się także premierowe formaty.

Kanał na polskim rynku zadebiutował 19 kwietnia 2002 roku. Zajął miejsce telewizji Super1, która z powodu złych wyników i mało efektywnego zarządzania zakończyła działalność. Oparty na włoskim kapitale i należący do Polcast Television (Polonia1, Super1) Tele5 miał różnić się od pozostałych projektów firmy. Stacja w 2002 roku otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie.

    

Założeniem twórców kanału było stworzenie pogodnej telewizji o charakterze europejskim. Ramówkę zdominowały produkcje filmowe i programowe pochodzące ze Starego Kontynentu. Stacja zakupiła projekty między innymi od BBC i TF1.

Kanał inwestował także we własne formaty. Widzowie mogli śledzić: ”Bilet na podróż”, Dzień z Gwiazdą”  prowadzony przez Monikę Luft, „Słoneczny konwój Tele5”, „DJ Tour”, „Contener.pl”, „Twarzą w twarz”, „Prosto z mostu”, ”Werdykt”. Obecne były także programy informacyjne („Inforama”) i publicystyczne („10 minut”, Tomasza Wołka).

    

Prezes Tele5, Andrzej Muras założył, że kanał w ciągu trzech lat działalności osiągnie udział w rynku na poziomie około 5%. Rzeczywistość okazała się jednak dla władz stacji mniej korzystna. Słabsze od zakładanych wyniki zmusiły nadawcę do redukcji premier i wprowadzenia do ramówki amerykańskich seriali. Obecnie, po pięciu latach działalności kanał notuje wyniki poniżej 0,5% udziału w rynku.

Stacja zamierza jednak rozwijać się i zapowiada ofensywę programową. Zmianom mają służyć podjęte  w ostatnim czasie decyzje personalne. Dyrektora programowego Lilianę Pechal zastąpił Piotr Borys – pracujący dotychczas w Telewizji Polskiej, najpierw w TVP3, a później w Biurze Programowym. W ciągu kilku miesięcy w ramówce pojawią się nowe formaty, nadawca zamierza też zakupić kolejne seriale i filmy.
Pierwszy z nich niepokazywany do tej pory polskim widzom, 16-odcinkowy komediowy kanadyjski serial „Punk G”, zadebiutuje już 12 maja. Warto dodać, że od marca codzienny, plotkarski magazyn ”Lub czasopisma” prowadzi znana z reality show TVN Agnieszka Frykowska.

    

Istotne wydają się także techniczne zapowiedzi Piątki. Stacja podjęła decyzję o zakupie specjalistycznego oprogramowania wspomagającego zarządzanie telewizją oraz zamierza zainwestować w cyfrowy emisyjny sprzęt nadawczy. Nowym priorytetem jest osiągnięcie udziału na poziomie 1%.

Już jutro widzom zaprezentowana zostanie nowa oprawa, w internecie pojawi się zmieniona strona Tele5.

Dołącz do dyskusji: 5 lat Tele5 - wielka ofensywa

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl