51 nominacji w konkursie Innovation AD #Awards 2016, najwięcej dla Grey i Saatchi&Saatchi
Jury tegorocznego konkursu Innovation AD#Awards 2016 organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAT nominowało 51 prac od 23 agencji marketingowych i innych firm. Najwięcej nominacji otrzymały Grey Worldwide Warszawa i Saatchi&Saatchi Interactive Solutions.
Konkurs nagradza innowacyjne modele biznesowe, projekty wnoszące nową wartość oraz unikalne pomysły z dziedziny marketingu i komunikacji marketingowej wprowadzone w życie. W tym roku do konkursu zostały zgłoszone 172 projekty w 9 kategoriach: Interaction, Smart Use of Data, Usability, Touchpoint, Insight, Integration, Technology, Product, Open.
Prace oceniało 37-osobowe jury pod przewodnictwem Piotra Voelkela, założyciela Grupy Kapitałowej VOX oraz pod opieką 2 przewodniczących grup jurorskich: Rafała Ciszewskiego, wiceprezesa zarządu K2 Internet oraz CEO K2 Media i Piotra Jasia, general managera CEE BlaBlaCar.
Wśród nominowanych znalazło się 20 agencji i 3 firmy. Najwięcej nominacji - po pięć - mają agencje Grey Worldwide Warszawa i Saatchi&Saatchi Solutions. Po 4 nominacje otrzymały agencje Isobar Polska, DDB&Tribal, Young&Rubicam Poland, 180heartbeats+Jung v. Matt.
Agencje Lvov, Havas Media, S4, K2, Lubię to linked by Isobar, SMG Polska, Scholz&Friends Warszawa i Idea Bank dostały po 2 nominacje, zaś po jednej – Mindshare Polska, MediaCom Warszawa, VML Poland, Havas PR, Dragon Rouge, Walk Creative, Brasil, Grupa Wirtualna Polska i firma NURN.
Obrady jury odbywały się w dwóch etapach: online - wyłoniona została shortlista oraz offline, czyli obrady „na żywo”. Podczas drugiej części obrad jurorzy najpierw dyskutowali o projektach, następnie zatwierdzili nominacje, spośród których zagłosowali na nagrody – w tym roku po raz pierwszy przyznane zostały złote, srebrne i brązowe statuetki.
Jury oceniało projekty, przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny innowacyjności określonych w konkursie: czy projekt rozwiązuje określony problem konsumenta, marki lub organizacji, czy jest innowacyjny w kategorii produktowej, kreuje nową wartość, przełamuje schematy, czy po wdrożeniu tej innowacji reguły gry na rynku uległy lub mogły ulec zmianie między innymi w obszarach struktury rynku, tworzenia nowego rynku, powstania nowego standardu czy reakcji konkurencji oraz czy projekt ma potencjał na zgłoszenie do Lions Innovation lub jest unikalny na skalę światową?
Podczas gali 23 maja zostaną także ogłoszone nagrody specjalne „Game Changer” w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku i Wydarzenie Roku. Są to nagrody za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania i idee w branży komunikacji marketingowej, marketingu, mediów i biznesie, które kształtują naszą rzeczywistość – prekursorów zmian, wobec których rynek nie mógł i nie może pozostać obojętny.
Kandydatury do tej nagrody zgłaszały osoby i firmy, które w poprzednich edycjach konkursu były laureatami tych nagród, pełniły funkcje przewodniczących konkursu oraz przedstawiciele Komitetu Organizacyjnego projektu.
Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a jego sponsorami: Polsat Media Biuro Reklamy, AMS, Grupa Wirtualna Polska, KinAds - Reklama w kinie, Nielsen. Nad przebiegiem konkursu czuwa firma prawnicza LSW. Jego patronami medialnymi są Wirtualnemedia.pl, INN Poland, F5.
Dołącz do dyskusji: 51 nominacji w konkursie Innovation AD #Awards 2016, najwięcej dla Grey i Saatchi&Saatchi