600 tys. widzów finału Pucharu Polski, triumfatorem Zawisza Bydgoszcz
Finałowy mecz Pucharu Polski w którym Zawisza Bydgoszcz pokonał Zagłębie Lubin, zarówno w TVN Turbo, jak i w Orange Sport, zgromadził największą widownię w zakończonym sezonie rozgrywek. Spotkanie oglądało łącznie niemal 600 tys. widzów.
Finałowy mecz Pucharu Polski odbył się 2 maja br. o godz. 19.30. Spotkanie Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (zakończone wygraną tego drugiego zespołu 6:5 w rzutach karnych) na antenie TVN Turbo oglądało średnio 378 tys. widzów. Przełożyło się to na 2,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 3,15 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsza połowa meczu przyciągnęła na antenie tej stacji 300 tys. widzów, druga połowa - 394 tys., a dogrywka wraz z rzutami karnymi - 420 tys.
Z kolei w Orange Sport transmisję śledziło 220 tys. osób. Najwięcej oglądających przypadło tutaj na dogrywkę - 251 tys. widzów (pierwsza połowa miała 203 tys. osób, druga połowa - 233 tys., a rzuty karne - 158 tys.). Łączna widownia meczu na obu antenach wyniosła prawie 600 tys. osób.
Oglądalność meczu finałowego Pucharu Polski
KGHM Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (TVN Turbo) | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |||
I połowa | 18:26:26 | 19:14:59 | 299 642 | 2,46% | 3,08% |
II połowa | 19:28:25 | 20:19:17 | 393 640 | 2,82% | 3,04% |
Dogrywka + rzuty karne | 20:23:37 | 21:34:06 | 419 996 | 2,75% | 3,26% |
Cała relacja | 18:26:26 | 21:34:06 | 377 711 | 2,70% | 3,15% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
KGHM Zagłębie Lubin - Zawisza Bydgoszcz (Orange Sport) | Wszyscy 4+ | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | SHR % | |
I połowa | 18:25:36 | 19:16:59 | 202 620 | 1,66% | 2,06% |
II połowa | 19:27:35 | 20:19:05 | 233 488 | 1,68% | 2,26% |
Dogrywka | 20:23:27 | 21:15:47 | 250 639 | 1,64% | 2,14% |
Rzuty karne | 21:18:38 | 21:41:05 | 158 428 | 1,04% | 1,12% |
Cała relacja | 18:25:36 | 21:41:05 | 220 125 | 1,57% | 2,01% |
Finałowy pojedynek na obu stacjach zgromadził największą widownię w właśnie zakończonym sezonie piłkarskich rozgrywek, który trwał od 9 lipca 2013 roku do 2 maja 2014 roku. W TVN Turbo drugie miejsce zajęło spotkanie Zawisza Bydgoszcz - Górnik Zabrze, które śledziło 148 tys. osób. Z kolei w Orange Sport na drugiej pozycji uplasował się pojedynek Górnika Zabrze z Legią Warszawa (146 tys. widzów).
Trzy topowe spotkania na antenie TVN Turbo i Orange Sport
TOP 3 mecze Pucharu Polski 2013/2014 w TVN Turbo | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Spotkanie | Data | AMR | SHR % | SHR % |
KGHM ZAGLEBIE LUBIN - ZAWISZA BYDGOSZCZ | 02-05-2014 | 377 711 | 2,70% | 3,15% |
ZAWISZA BYDGOSZCZ - GORNIK ZABRZE | 18-03-2014 | 148 096 | 1,00% | 1,16% |
ARKA GDYNIA - ZAGLEBIE LUBLIN | 16-04-2014 | 135 611 | 1,03% | 1,13% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
TOP 3 mecze Pucharu Polski 2013/2014 w Orange Sport | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Spotkanie | Data | AMR | SHR % | SHR % |
KGHM ZAGLEBIE LUBIN - ZAWISZA BYDGOSZCZ | 02-05-2014 | 220 125 | 1,57% | 2,01% |
GORNIK ZABRZE - LEGIA WARSZAWA | 18-12-2013 | 145 975 | 0,96% | 0,54% |
JAGIELLONIA BIALYSTOK - ZAWISZA BYDGOSZCZ | 09-04-2014 | 132 133 | 0,97% | 1,36% |
W analizowanym okresie wśród wszystkich transmitowanych meczów Pucharu Polski większe wpływy reklamowe zanotował kanał TVN Turbo. Wyniosły one 585 tys. zł. Z kolei Orange Sport z reklam zarobił 300 tys. zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Wpływy reklamowe z meczów Pucharu Polski 2013/2014 | |
Stacja | Wpływy (w zł) |
TVN Turbo | 585 483 |
Orange Sport | 300 030 |
Zdobywcą Pucharu Polski w piłce nożnej w sezonie 2013/2014 został klub Zawisza Bydgoszcz.
Dołącz do dyskusji: 600 tys. widzów finału Pucharu Polski, triumfatorem Zawisza Bydgoszcz