SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada

W II kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, ale zanotowało znaczący spadek udziału w rynku.

Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 331 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 3,5 do 15,1 miliona urządzeń.

Apple sprzedało 9,3 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 61 proc. rynkowego udziału. To jednak sporo mniej wobec 94 proc. rok wcześniej, a do spadku przyczyniła się rosnąca liczba konkurencyjnych platform.

30 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung, Acer, Asus czy Motorola. Żadnej z nich jak na razie nie udało się jednak zaoferować produkty, który stanowiłby realną konkurencję dla iPada.

Z kolei 5 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft, którego system Windows 7 w swoim tablecie wykorzystało m.in. Fujitsu, a 3 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.

Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - II kw. 2011 r.

Sprzedaż tabletów (w mln sztuk)II kw. 2010II kw. 2011
Apple iOS 3.39.3
Android 0.14.6
Microsoft0.00.7
QNX0.00.5
Pozostałe0.10.1
Suma3.515.1
Udział w rynkuII kw. 2010II kw. 2011
Apple iOS 94.3%61.3%
Android 2.9%30.1%
Microsoft0.0%4.6%
QNX0.0%3.3%
Pozostałe2.9%0.7%
Suma100.0% 100.0% 
Wzrost r/rN/A331%


 

Dołącz do dyskusji: 61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl