61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada
W II kwartale 2011 roku na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów tabletów. Apple utrzymało pozycję lidera, ale zanotowało znaczący spadek udziału w rynku.
Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalna sprzedaż tabletów wzrosła w II kwartale o 331 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, z 3,5 do 15,1 miliona urządzeń.
Apple sprzedało 9,3 miliona iPadów, co dało firmie z Cupertino 61 proc. rynkowego udziału. To jednak sporo mniej wobec 94 proc. rok wcześniej, a do spadku przyczyniła się rosnąca liczba konkurencyjnych platform.
30 proc. udziału w rynku zdobył system Android, którego popularność napędzają tablety takich firm jak Samsung, Acer, Asus czy Motorola. Żadnej z nich jak na razie nie udało się jednak zaoferować produkty, który stanowiłby realną konkurencję dla iPada.
Z kolei 5 proc. udziału w rynku odnotował Microsoft, którego system Windows 7 w swoim tablecie wykorzystało m.in. Fujitsu, a 3 proc. firma RIM z zastosowaną w tablecie BlackBerry Playbook platformą QNX.
Globalna sprzedaż tabletów (w oparciu o OS) i udział w rynku - II kw. 2011 r.
Sprzedaż tabletów (w mln sztuk) | II kw. 2010 | II kw. 2011 |
Apple iOS | 3.3 | 9.3 |
Android | 0.1 | 4.6 |
Microsoft | 0.0 | 0.7 |
QNX | 0.0 | 0.5 |
Pozostałe | 0.1 | 0.1 |
Suma | 3.5 | 15.1 |
Udział w rynku | II kw. 2010 | II kw. 2011 |
Apple iOS | 94.3% | 61.3% |
Android | 2.9% | 30.1% |
Microsoft | 0.0% | 4.6% |
QNX | 0.0% | 3.3% |
Pozostałe | 2.9% | 0.7% |
Suma | 100.0% | 100.0% |
Wzrost r/r | N/A | 331% |
Dołącz do dyskusji: 61 proc. rynku sprzedaży tabletów należy do Apple, ale udział ten gwałtownie spada