7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem
W II kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 44,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2015 roku spadła o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (48 mln). Była też o 3,9 proc. niższa niż w I kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,9 proc., z 13,3 mln do 10,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 27,7 proc. do 24,5 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 12 proc., z 8,6 mln do 7,6 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 18 proc. do 17 proc.).
Łączny udział Apple i Samsunga zmalał z 45 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku do 41 proc. w II kwartale.
Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Huawei i LG.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W II KW. 2015 r. (MLN SZTUK) | |||||
FIRMA | II KW. 2015 SPRZEDAŻ | II KW. 2015 UDZIAŁ W RYNKU | II KW. 2014 SPRZEDAŻ | II KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU | WZROST SPRZEDAŻY R/R |
Apple | 10.9 | 24.5% | 13.3 | 27.7% | -17.9% |
Samsung | 7.6 | 17.0% | 8.6 | 18.0% | -12.0% |
Lenovo | 2.5 | 5.7% | 2.4 | 4.9% | 6.8% |
Huawei | 1.6 | 3.7% | 0.8 | 1.7% | 103.6% |
LG Electronics | 1.6 | 3.6% | 0.5 | 1.0% | 246.4% |
Pozostałe | 20.4 | 45.6% | 22.4 | 46.7% | -9.3% |
SUMA | 44.7 | 100.0% | 48.0 | 100.0% | -7.0% |
Dołącz do dyskusji: 7-proc. spadek sprzedaży tabletów w II kw., Apple przed Samsungiem