Agora spodziewa się wzrostu rynku reklamowego o 6-7 proc. w 2011 r.
Wartość polskiego rynku reklamowego w 2011 r. może wzrosnąć o 6-7 proc. w 2011 r., wynika z szacunków przedstawionych przez Agorę. Spółka oszacowała, że wartość polskiego rynku reklamowego w 2010 r. wyniosła 7,7 mld zł, co oznacza wzrost o 4,5 proc..
Agora spodziewa się, że w 2011 roku liderem wzrostów na rynku reklamowym pozostanie segment internetu. Jego potencjalny wzrost jest szacowany na 13-15 proc. wobec 23-proc. wzrostu w 2010 r. Wartość reklamy telewizyjnego ma wzrosnąć o 6-8 proc. wobec 7-proc. wzrostu w 2010 r. Reklama kinowa ma rosnąć o 11-13 proc. wobec 8 proc. w 2010 r.
Agora zakłada, że zwiększy się też wartość reklamy outdoorowej (5-6 proc.), która w 2010 r. spadła o 0,5 proc.. Wzrośnie też wartość reklamy radiowej 3-5 proc. wobec 3,5-proc. wzrostu w zeszłym roku. W 2010 r. wartość reklamach w magazynach spadła o 6 proc. - na 2011 r, założono wynik w zakresie 0-2 proc..
Według spółki, nadal spadać będzie wartość reklamy w dziennikach. Tempo tego spadku ma spaść do 3-5 proc. wobec 10,5 proc. spadku w 2010 r.
Agora podała, że w samym IV kw. ub.r. wartość rynku wzrosła o 4,4 proc., po 7,5-proc. wzroście zanotowanym w III kw. W ciągu trzech ostatnich miesięcy roku rosła wartość rynku reklamowego we wszystkich segmentach z wyjątkiem dzienników, magazynów i kina.
Dołącz do dyskusji: Agora spodziewa się wzrostu rynku reklamowego o 6-7 proc. w 2011 r.