SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Aktorka jako fizjolog wprowadza w błąd – spot Herbapectu do zmiany (wideo)

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej spotowi syropu Herbapect, że występująca w nim aktorka opisana jako fizjolog wprowadza odbiorców w błąd. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Aflofarm Farmacja twierdziła, takie sytuacje są powszechne w komunikacji reklamowej.

Skarga dotycząca telewizyjnego spotu syropu Herbapect, która została skierowana do Komisji Etyki Reklamy, skupiała się na występującej w filmiku kobiecie przedstawionej w napisie jako „Anna Błoch-Romanowicz, fizjolog”. Autor protestu zauważył, że tę bohaterkę odgrywa tak naprawdę aktorka, co wprowadza w błąd, a nawet oszukuje, widzów. Na podstawie skargi reklamę – oprócz postawienia jej zarzutów wprowadzania odbiorców w błąd, nadużywania ich zaufania oraz naruszania dobrych obyczajów i odpowiedzialności społecznej – oskarżono, że jako przekaz promujący produkt leczniczy odwołuje się do osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne albo sugerujących taki status.

Odpowiedzialna za tę kampanię firma Aflofarm Farmacja zauważyła, że w ogromnej większości reklam występują profesjonalni aktorzy udający innych ludzi, więc wobec wszystkich takich przekazów można postawić zarzut wprowadzania odbiorców w błąd. Przedstawiciele przedsiębiorstwa dodali, że nawet w emitowanym obecnie spocie innej marki farmaceutycznej występują fikcyjne postacie taksówkarza Stefana Chrypki, koleżanki z pracy Anny Kichalskiej oraz dyrektora szkoły Mariana Zarażalskiego. Firma zwróciła również uwagę, że przeciw reklamie Herbapectu nie protestował Główny Inspektor Farmaceutyczny, który reaguje na jakiekolwiek nadużycia w tej branży, co oznacza, że przekaz mieści się w ogólnie przyjętych konwencjach reklamowych.

Jednak w opinii Komisji Etyki Reklamy spot Herbapectu wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ do zawodu fizjologa – przypisanego w filmiku do niewykonującej go aktorki – konsumenci mają zaufanie, szczególnie w przypadku reklamy produktu leczniczego. W konsekwencji instytucja orzekła, że ze spotu powinien zostać usunięty podpis „fizjolog”.

Dołącz do dyskusji: Aktorka jako fizjolog wprowadza w błąd – spot Herbapectu do zmiany (wideo)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ad
Uważam, że skarga jest zasadna. Sama zastanawiałam się, jaka jest granica między obrazem, jaki tworzy się na potrzeby reklamy a tym, że w reklamie powinno umieszczać się prawdziwe informacje celem zachęcenia do nabycia danego produktu. Twórcy reklamy nie mogli zatrudnić lekarza fizjologa. Syrop i inne produkty mające na celu korzystny wpływ na nasze zdrowie to nie odkamieniacze do pralek, dlatego autorytet lekarza powinien być wykorzystywany rozsądnie.
0 0
odpowiedź
User
Evita34
Aktorka która gra w tej reklamie to Agnieszka Korzeniowska znana z serialu Adam i Ewa . Odtwórczyni roli Kamili Kłos. Niezła pani fizjolog :))))))
0 0
odpowiedź
User
dan
i bardzo dobrze ! nareszcie jakaś sprawiedliwość ! ta fizjolog jest tak świetna jak śnieg podczas lata , żenada z tą reklamą ! zaskarżyć ich
0 0
odpowiedź