Wystartowała piąta edycja kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”. Robert Lewandowski ambasadorem (wideo)
Wystartowała piąta edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”, którą organizuje Cartoon Network. W tym roku twarzą akcji został piłkarz Robert Lewandowski, który zachęca dzieci do gry fair play i propaguje koleżeńskie zachowania.
Kampania realizowana pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka ma na celu pomoc rodzicom, dzieciom i nauczycielom w reagowaniu na dokuczanie, poprzez pozytywne promowanie życzliwości i przyjaźni. Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, Fundacja Orange oraz Nintu.
- Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice - komentuje Robert Lewandowski, zawodnik reprezentacji Polski i Bayernu Monachium. - Jestem przekonany o tym, że akcja Cartoon Network promuje pozytywne wartości przyjaźni i życzliwości. Cieszę się, że jako Ambasador mogę mieć realny wpływ na ich przekaz. Chciałbym, aby dzieci zobaczyły, że bycie „fair” oznacza nie tylko brak dokuczania, ale również stawanie w obronie osób słabszych - dodaje.
Akcja potrwa do połowy grudnia i będzie wsparta działaniami w mediach społecznościowych oraz ogólnopolską kampanią. Na antenie Cartoon Network, Boomerang, TNT i w wybranych kanałach platformy nc+ oraz w internecie emitowany będzie spot z udziałem Roberta Lewandowskiego.
Na specjalnej stronie internetowej badzkumplem.cartoonnetwork.pl przygotowano nowe materiały dla nauczycieli, dzieci i rodziców, które pomogą im radzić sobie z problemem dokuczania.
Dołącz do dyskusji: Wystartowała piąta edycja kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”. Robert Lewandowski ambasadorem (wideo)
Czy też pan z agencji z panem od marketingu podjarali się po kresce, że to taki super pomysł, bo oni mieli kumpli?
Moje dzieci nie chcą być "kumplami", bo to ich śmieszy. Azali to jak zwykle akcja ściema - czyli wydamy kasę, w excelu zaznaczymy, że zrobiliśmy akcję dla dzieci i odbieramy świąteczne bonusy.
Każda akcja, która przekazuje dobre wzorce jest potrzebna. Możesz być kumplem, ziomkiem, koleżką, typiarą, gościówą czy kolesiówą - niezależnie od tego, masz nie dokuczać, bo na starość rozwinie ci się to w potrzebę siedzenia na zadku przed kompem i anonimowego narzekania na akcje, które w dzisiejszych czasach próbują coś zmienić w tym smutnym kraju/świecie.