BBC wydało ponad 1,6 mld funtów na oryginalne treści
Raport BBC Commissioning Supply rozlicza rok finansowy 2022/2023 (zakończony 31 marca br.) ujawniając wzrost wydatków w stosunku do poprzedniego roku, które wyniosły 1,4 miliarda funtów.
BBC wydało ponad 1,6 miliarda funtów (2,1 miliarda dolarów) na zamawianie oryginalnych treści w roku 2022/2023. BBC poinformowało, że współpracowało z większą liczbą producentów (351) niż jakikolwiek inny nadawca w Wielkiej Brytanii, w tym z 65 producentami po raz pierwszy.
Wydatki BBC
W zeszłym roku BBC zobowiązało się do wydania 100 milionów funtów w ciągu trzech lat, aby pomóc w osiągnięciu określonych celów strategicznych związanych z różnorodnością treści i integracją różnych grup widzów (zarówno mniejszości etnicznych, jak i zróżnicowanych grup zawodowych i społecznych). Nadawca już przekroczył ten cel, wydając 44 miliony funtów w zeszłym roku i 61 milionów funtów w tym roku.
Nadawca wspierał również firmy produkcyjne poprzez finansowanie rozwoju i mentoring, a ponad 1 milion funtów inwestycji trafiło do małych firm za pośrednictwem TV Small Indie Fund i Radio Indie Development Fund.
Z raportu wynika, że 9 na 10 dorosłych korzystało z BBC każdego tygodnia. BBC jest brytyjską marką medialną numer jeden, a widzowie spędzają więcej czasu, korzystając z BBC TV i iPlayera niż z największych serwisów streamingowych razem wziętych.
BBC w przeważającej mierze pozostaje najbardziej zaufanym źródłem wiadomości w Wielkiej Brytanii, a 8 na 10 dorosłych Brytyjczyków korzysta z usług BBC News każdego tygodnia – dwa razy częściej niż z usług następnej na liście stacji telewizyjnej.
David Pembrey, dyrektor operacyjny w BBC Content, powiedział: „Dziękuję zespołom produkcyjnym i partnerom, którzy pomogli BBC osiągnąć tak twórczą doskonałość w ciągu ostatniego roku i dokonać pozytywnych zmian w branży”.
„Znamy presję i wyzwania stojące obecnie przed całą branżą i koncentrujemy nasze wysiłki na wspieraniu produkcji w całej Wielkiej Brytanii, aby nadal dostarczać naszym odbiorcom wyjątkowe, wyróżniające się treści” – podsumował.
Abonament telewizyjny
W Wielkiej Brytanii publiczne kanały BBC opierają się na finansowaniu publicznym (abonament), a częściowo na działalności komercyjnej, jak np. sprzedaż programów za granicę. Ze sprawozdania BBC za rok finansowy 2022/2023 wynika, że wsparcie budżetowe to 69,7 proc. przychodów. Przychody z opłat abonamentowych są zaledwie o 1,6 proc. niższe niż rok wcześniej, a aktywnych jest obecnie 24,4 mln abonamentów telewizyjnych, w porównaniu do 24,8 mln w roku ubiegłym.
BBC to stacja posiadająca status brytyjskiego nadawcy publicznego, funkcjonująca na rynku od 1922 r. Podmiot jest obecnie finansowany z obowiązkowego abonamentu rtv i nie ma praw do emitowania reklam w kluczowych kanałach w radiu i telewizji.
Dołącz do dyskusji: BBC wydało ponad 1,6 mld funtów na oryginalne treści