SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ z większymi przychodami i liczbą abonentów. Mniej subskrybentów na rynku francuskim

W 2019 roku koncern Vivendi, właściciel Grupy Canal+ zanotował wzrost przychodów o 14,1 proc., a zysk netto zwiększył się do kwoty ponad 1,74 mld euro. W ciągu roku platforma Canal+ zanotowała w sumie wzrost abonentów o ponad 3 mln, głównie na rynkach międzynarodowych. W sprawozdaniu po raz kolejny nie podano szczegółowych wyników dotyczących polskiej Platformy Canal+.

Francuski koncern Vivendi podał wyniki finansowe dotyczące całego 2019 r. W sprawozdaniu uwzględniono przejęcie przez Vivendi w maju ub.r. operatora M7 Group z Luksemburga. Należy do niego m.in. platforma satelitarna Skylink, działająca na rynkach czeskim i słowackim.

Vivendi: Przychody i zysk w górę

W 2019 r. Vivendi zanotował łączne przychody w wysokości 15,898 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 14,1 proc. Największe przychody (7,159 mld euro, w górę o 18,9 proc.) wygenerowała dla Vivendi Universal Music Group, z kolei Grupa Canal+ była odpowiedzialna za 5,268 mld euro przychodów po wzroście o 2 proc.

W 2019 r. Vivendi osiągnęło skorygowany zysk netto w wysokości 1,741 mld euro. Ten wynik jest wyższy o 50,5 proc. w porównaniu z rokiem 2018.

Canal+: Liczba abonentów w górę

W 2019 r. należąca do Vivendi Grupa Canal+ zwiększyła liczbę abonentów w sumie o 3,103 mln osiągając poziom 20,291 mln odbiorców. Na rynkach międzynarodowych nastąpił wzrost o 3,298 mln subskrybentów (do 11,875 mln), z kolei we Francji odnotowano spadek o 195 tys. abonentów.

W rocznym sprawozdaniu finansowym Vivendi nie uwzględniono po raz kolejny szczegółowych danych na temat polskiej Platformy Canal+, która została stworzona jako marka we wrześniu ub.r. zastępując nc+. Podobnie było przy podawaniu wyników kwartalnych jesienią 2019 r.

Vivendi podaje jedynie, że w Europie liczba subskrybentów Canal+ wzrosła o 50 tys. do poziomu 2,794 mln z wyłączeniem użytkowników M7 Group. Liczba użytkowników tego drugiego operatora na obszarze krajów Beneluksu i Europy Środkowej wynosiła na koniec 2019 r. 2,258 mln.

Disney+ tylko na Canal+, znika Disney Cinema

Roczne wyniki Grupy Canal+ potwierdzają, że nadawca ten konsekwentnie traci odbiorców na swoim macierzystym francuskim rynku. Powodem jest m.in. rosnąca konkurencja ze strony platform VoD, takich jak Netflix.

Z tego powodu Canal+ stara się odrabiać straty, a jednym z takich działań jest umowa zawarta z serwisem Disney+. Zgodnie z nią platforma Canal+ będzie we Francji jedynym operatorem telewizyjnym mającym w swojej ofercie dostęp do Disney+. Serwis ma się pojawić na tamtejszym rynku pod koniec marca 2020 r.

Teraz Disney zapowiedział z kolei, że w związku ze startem Disney+ we Francji i umową zawartą z Canal+ zamierza zlikwidować platformę Disney Cinema, która oferuje w tym kraju dostęp do oryginalnych produkcji Disneya. Zamknięcie serwisu jest planowane w ciągu kilku nadchodzących tygodni.

Dołącz do dyskusji: Canal+ z większymi przychodami i liczbą abonentów. Mniej subskrybentów na rynku francuskim

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl