Carat obniża prognozę dla rynku reklamy
Dom mediowy Carat po raz kolejny obniżył swoją prognozę odnośnietegorocznych wydatków na reklamę na całym świecie oraz na rynkuamerykańskim.
Jednocześnie Carat nieznacznie podniósł swoją prognozę odnośniewydatków na internetową reklamę w bieżącym jak i przyszłym roku -informuje serwis MediaPost Publications.
Obecnie dom mediowy szacuje, że światowe nakłady na reklamęzwiększą się w tym roku o 4,9 procenta, a w USA wzrost wyniesie 2,1procenta. W poprzedniej prognozie ogłoszonej w marcu dom mediowyzakładał tutaj odpowiednio wzrost o 6 i 3,8 procenta.
Biorąc pod uwagę poszczególne media, obniżenie prognozy dotknęłowszystkie z nich poza internetem. Nakłady na reklamę w sieci majązwiększyć się na całym świecie o 23,7 procenta w obecnym i o 18,6procenta w przyszłym roku. W marcu Carat prognozował wzrostodpowiednio o 23,3 i 17,8 procenta.
Jednocześnie oznacza to, że kosztem innych mediów internetzwiększy swoje udziały na rynku reklamy. W bieżącym roku mają onewynieść 8,6, a w 2009 9,8 procenta. W 2008 roku zdecydowanienajwiększym medium pozostanie jednak telewizja (41,2 procentaudziałów), przed prasą codzienną (23,2 procenta) i czasopismami(12,8 procent). W tyle za internetem pozostanie za to radio (7,4procenta), outdoor (5,9 procenta) oraz kino (0,6 procenta).
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Carat obniża prognozę dla rynku reklamy