Clear Channel Poland: wpływy 18 proc. w górę, strata zmalała o ponad połowę
W ub.r. firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland zwiększyła sprzedaż o 17,8 proc. do 47,08 mln zł, a jej strata netto zmalała z 9,77 do 4,04 mln zł. Już 26 proc. wpływów pochodziło z nośników cyfrowych.
Clear Channel Poland osiągnął wzrost przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowych z 39,24 do 46,5 mln zł, natomiast pozostałe wpływy sprzedażowe zmalały z 730 do 582 tys. zł.
Udział sprzedaży bezpośredniej w przychodach firmy spadł z 47 do 44 proc., a tej realizowanej poprzez agencje mediowe zwiększył się z 50 do 56 proc.
Billboardy przyniosły w ub.r. 37 proc. łącznych wpływów, a nośniki uliczne 27 proc., wobec odpowiednio 43 i 30 proc. rok wcześniej. Natomiast udział nośników cyfrowych wzrósł z 18 do 26 proc., a tranzytowych - z 8 do 9 proc.
W sprawozdaniu Clear Channel Poland zaznaczył, że rozwój oferty cyfrowej jest jednym z elementów jego strategii. Firma podkreśliła, że „jest liderem na rynku digital OOH pod względem liczby nośników w galeriach handlowych premium oraz jednym z liderów rozwoju digitalowych nośników miejskich”.
- Podobnie jak w latach ubiegłych na nośnikach Clear Channel Poland reklamowały się: handel i usługi, firmy kosmetyczne, telekomunikacja, sieci handlowe, galerie handlowe, media i rozrywka, żywność i napoje, motoryzacja oraz usługi finansowe - wyliczono.
Wpływy firmy od klientów z kraju poszły w górę z 36,96 do 45,56 mln zł, a te od klientów zagranicznych zmalały z 3,01 do 1,52 mln zł.
Przychody spółki zwiększyły się w nieco mniejszym tempie niż cały rynek outdoorowy, który urósł o 20,6 proc. do 424,1 mln zł. Firma nie odrobiła spadku z 2020 roku kiedy w związku z ograniczeniem po mobilności społecznej po wybuchu epidemii jej wpływy skurczyły się o 7,4 proc. do 39,97 mln zł.
Mniej na usługi obce, więcej dla pracowników
Koszty operacyjne Clear Channel Poland zmalały o 0,5 proc. do 50,58 mln zł, głównie dzięki spadkowi kosztów usług obcych z 37,11 do 36,11 mln zł.
Natomiast wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 5,36 do 6,18 mln zł, a na pozostałe świadczenia pracownicze zmniejszyły się z 1,16 do 1,07 mln zł. Firma zatrudniała w ub.r. przeciętnie 51 pracowników etatowych, o jednego mniej niż w 2020 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty wytworzenia środków trwałych w budowie wyniosły w ub.r. 3,15 mln zł, wobec 2,95 mln zł rok wcześniej.
Pozostałe wpływy operacyjne wzrosły z 671 tys. zł do 1,14 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,61 do 2,1 mln zł.
Strata 5,7 mln zł w dół
Wyniki rentowności Clear Channel Poland poprawiły się, przy czym pozostały na minusie. Strata sprzedażowa zmalała z 10,88 do 3,5 mln zł, strata operacyjna - z 11,82 do 4,46 mln zł, a strata netto - z 9,77 do 4,04 mln zł.
Na br. firma zaplanowała m.in. dalszy rozwój oferty nośników cyfrowych w największych aglomeracjach, wprowadzanie autorskich narzędzi do sprzedaży powierzchni reklamowych (m.in. sieciowej platformy Radar) oraz rozpoczęcie sprzedaży w modelu programatycznym.
100 proc. udziałów Clear Channel Poland ma holenderska spółka Clear Channel International Holdings.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Clear Channel Poland: wpływy 18 proc. w górę, strata zmalała o ponad połowę