Cloud Technologies ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 1,4 mln zł zysku netto
W zeszłym kwartale zajmująca się monetyzacją danych w internecie firma Cloud Technologies osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 24,9 proc. do 15,7 mln zł i wyniku netto z 1,3 mln zł straty do 1,4 mln zł zysku.
Najmocniej, o 93 proc. do 5,7 mln zł, zwiększyły się w minionym kwartale przychody Cloud Technologies w pionie data enrichment, w ramach którego firma sprzedaje anonimowe dane o zachowaniach użytkowników internetu oraz dostęp do swojej technologii. Jednocześnie zysku netto tego segmentu poszedł w górę z 1,4 do 4,2 mln zł.
- Nasza strategia, którą przyjęliśmy w 2018 roku w związku z transformacją biznesu jest skoncentrowana na segmencie Data enrichment. Z tego względu ten obszar jest dla nas szczególnie ważny, ponieważ dzięki konsekwentnym działaniom generuje wysoką dynamikę wzrostu oraz atrakcyjny poziom marż. Chcemy go nadal rozwijać w wymiarze globalnym poprzez selektywne akwizycje i rozwój organiczny - zapowiada Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies.
W segmencie data consulting (to sprzedaż usług marketingowych opartych o dane) przychody wzrosły o 28,7 proc., z 4,6 do 5,9 mln zł, a zysk EBITDA - z 0,1 do 0,5 mln zł.
Natomiast w pionie data acquisition - obejmującym kampanie marketingowe w sieciach afiliacyjnych (głównie dla klientów z branży e-commerce) i pośrednictwo w kupowaniu powierzchni reklamowych od brokerów - wpływy zmalały o 31,1 proc. do 3,4 mln zł, a zysk EBITDA - z 0,3 mln zł do zera.
Cloud Technologies z dodatnią rentownością
Przepływy pieniężne Cloud Technologies poszły w górę z -0,2 do 3 mln zł, zysk EBITDA - z 0,4 do 3,4 mln zł, a wynik netto - z 1,3 mln zł straty do 1,4 mln zł zysku.
- W raportowanym okresie osiągnęliśmy rekordowe wyniki ze sprzedaży danych oraz kampanii reklamowych. Jest to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, która wynika przede wszystkim z rozwoju sieci sprzedaży oraz rozbudowy bazy anonimowych profili internautów. Sprzyjało nam również otoczenie rynkowe, w tym sezonowo zwiększona aktywność firm w IV kwartale oraz wpływ pandemii - komentuje Piotr Prajsnar.
- Po pierwsze, nastąpiły trwałe zmiany zachowań konsumenckich, w efekcie zwiększyła się cyfrowa obecność zarówno firm jak i użytkowników, a po drugie w minionym kwartale zostały uwolnione budżety marketingowe, wcześniej wstrzymane ze względu na lockdown. Jednocześnie wciąż niektóre z historycznie ważnych dla nas branż, np. turystyka, są nadal dotknięte znacznymi ograniczeniami w funkcjonowaniu - opisuje.
W całym ub.r. firma zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 17,3 proc. do 50,1 mln zł, wyniku EBITDA z 1,1 mln zł straty do 5,7 mln zł zysku oraz wyniku netto z 4,7 mln zł straty do 0,5 mln zł zysku netto.
Zadłużenie netto w ciągu toku zwiększyło się z 4,1 do 10,2 mln zł.
Cloud Technologies jest notowana na rynku bocznym warszawskiej giełdy. Głównymi akcjonariuszami spółki są Piotr Prajsnar (ma 28,74 proc. akcji) i Perpetum 10 FIZAN (28,29 proc.).
Dołącz do dyskusji: Cloud Technologies ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 1,4 mln zł zysku netto