Łukasz Nowicki, bezpieczeństwo i płomień w kampanii reklamującej Santander Bank Polska (wideo)
Startuje właściwa odsłona kampanii reklamującej zmianę nazwy BZ WBK na Santander Bank Polska. W reklamach występuje prezenter telewizyjny Łukasz Nowicki, nie zmienia się hasło główne banku: „Bank jaki chcesz”.
W głównym spocie z kampanii eksponowanych jest parę motywów charakterystycznych dla Santander Banku. Płomień niesiony przez kilka osób biegnących przez miasto nawiązuje do logo firmy. Pojawia się też sporo czerwonych elementów oraz odniesienia do organizowanej przez bank Santander Orchestry (skierowanej do młodych muzyków, studentów uczelni artystycznych) i sponsorowania piłkarskiej Ligi Mistrzów (niedawno ogłoszono, że globalnie będzie to reklamował były brazylijski piłkarz Ronaldo).
Reklama podkreśla, że Santander Bank Polska zapewnia swoim klientom bezpieczeństwo. Rolę narratora odgrywa prezenter Telewizji Polskiej Łukasz Nowicki, który przez ostatni rok występował w kampaniach BZ WBK. W nowym spocie informuje, że bank należy do Grupy Santander mającej 160 lat tradycji i 140 mln klientów.
Spot kończy się planszą z logo Santander Bank Polska i hasłem „Bank jaki chcesz”. Ten slogan był wykorzystywany w ostatnim okresie przez BZ WBK.
W krótszej reklamie rebranding BZ WBK na Santander Bank Polska jest symbolizowany zmianą zielonej sukienki na czerwoną.
Jak już informowaliśmy, przez ostatnie kilka dni trwała teaserowa odsłona tej kampanii. Za obsługę marketingową banku odpowiadają agencja Red8 Advertising (kreacja reklam) oraz dom mediowy SMG Polska (planowanie i zakup mediów).
Obecna kampania reklamowa będzie obejmować wszystkie najważniejsze kanały komunikacji, na czele z telewizją i internetem.
Santander Bank Polska oficjalnie zastąpił BZ WBK
W piątek zmiana nazwy BZ WBK na Santander Bank Polska została zarejestrowana VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla Wrocławia-Fabrycznej. Jednocześnie siedziba banku została przeniesiona z Wrocławia do Warszawy. Odpowiednie zmiany wprowadzono w jego statucie.
Decyzję o rebrandingu podjął w maju główny akcjonariusz banku, czyli hiszpańska Grupa Santander (ma 68,1 proc. jego akcji). Przymierzała się do tego już cztery lata temu. Wtedy jednak Komisja Nadzoru Finansowego zgłosiła zastrzeżenia, zwracając uwagę, że bank nie skonsultował z nią swoich planów.
Rebranding będzie kosztował 60-70 mln zł
Pod koniec lipca prezes BZ WBK Michał Gajewski poinformował, że zmiana marki na Santander Bank Polska będzie kosztowała 60-70 mln zł. Większość z tych nakładów przypadnie na br.
- Jesteśmy przekonani, że ta zmiana nam pomoże. Jest oparta o silną międzynarodową markę. Zmiany będą bezbolesne dla klientów, a oferta ma się poprawić - zapowiedział Gajewski.
Santander Bank Polska tak jak BZ WBK będzie pozycjonowany jako bank uniwersalny, skierowany do klientów indywidualnych, jak też firm - od najmniejszych do korporacji. Grupa Santander 12 lat temu, jeszcze zanim przejęła BZ WBK, uruchomiła w Polsce Santander Consumer Bank. Obecnie będzie on tak jak dotychczas koncentrował się na oferowaniu kredytów konsumenckich. W jego reklamach od kilku lat występuje Justyna Kowalczyk, niedawno przedłużono z nią współpracę o rok.
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa BZ WBK zanotowała 4,2 mln zł przychodów (9,5 proc. więcej niż rok wcześniej), 2,8 mld zł wpływów odsetkowych (po wzroście o 9 proc. w skali roku). W banku jest 3,3 mln rachunków złotówkowych, wartość depozytów klientów wzrosła o 11,8 proc., przy czym depozyty detaliczne zanotowały wzrost o 8,2 proc., a biznesowe o 17,1 proc.
W internecie z usług banku korzystało 2,15 mln użytkowników (6,2 proc. więcej niż rok wcześniej), z czego 1,18 mln to użytkownicy mobilni (ich liczba poszła w górę o 23 proc.).
Marka BZ WBK zniknęła po 17 latach
Bank Zachodni WBK powstał w 2001 roku z fuzji Banku Zachodniego i Wielkopolskiego Banku Kredytowego. W ub.r. w rankingu najcenniejszych polskich marek wg „Rzeczpospolitej” brand BZ WBK zajął dziewiątą pozycję. Jego wartość oszacowano na 1,55 mld zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Cenniejszą markę w sektorze bankowym ma tylko PKO BP (z wyceną wynoszącą 2,74 mld zł zajął trzecią pozycję), natomiast za BZ WBK znalazły się m.in. Bank Pekao (1,22 mld zł wartości marki), mBank (1,15 mld zł), Bank Millennium (623,2 mln zł) i Alior Bank (490,1 mln zł).
W reklamach BZ WBK przez ostatnią dekadę występowały znane osoby. Parę lat temu byli to zagraniczni aktorzy, m.in. John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas i Kevin Spacey. Przy okazji Euro 2016 bank promowali trenerka fitness Anna Lewandowska i dziennikarz sportowy Mateusz Borek, a potem do Borka dołączył piłkarz Łukasz Fabiański.
Dołącz do dyskusji: Łukasz Nowicki, bezpieczeństwo i płomień w kampanii reklamującej Santander Bank Polska (wideo)