Co trzeci Amerykanin przerwy w pracy zdalnej wykorzystuje na treści streamingowe
Nawet 12 godzin dziennie Amerykanie poświęcają na korzystanie z mediów, z czego blisko połowę stanowią treści wideo. W czasie pracy zdalnej co trzeci Amerykanin robi sobie przerwę, oglądając treści w serwisach streamingowych lub telewizji - wynika z raportu Nielsena.
![Fot. Pixabay](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/Praca_zdalna655.jpg)
Wg danych Nielsena dla Stanów Zjednoczonych osoby wybierające pracę zdalną jeszcze przed pandemią decydowały się na nią ze względu na wygodę 53 proc., elastyczne godziny pracy 44 proc. oraz oszczędności związane z transportem 26 proc.
Swoje wysokie zaangażowanie w pracę zdalną podkreślają zarówno ci, którzy funkcjonowali w ten sposób jeszcze przed pandemią 65 proc., jak i ci, którzy rozpoczęli ją dopiero niedawno 63 proc. Te dwie grupy różnią się jednak w ocenie swojej efektywności.
Pierwsi z dłuższym doświadczeniem uważają w 89 proc., że pracując zdalnie są bardziej lub tak samo skuteczni, jak pracując z biura; drudzy z krótszym stażem podzielają tę opinię w 72 proc. Zdaniem badanych mają na to głównie wpływ: lepsza równowaga w życiu zawodowym i prywatnym 57 proc., mniej czynników rozpraszających, jak rozmowy i posiłki ze współpracownikami oraz brak problemów związanych z dojazdem, po 55 proc.
Praca zdalna a konsumpcja mediów w USA
W czasie pracy 40 proc. ankietowanych Amerykanów słucha radia przy pracy, jedna trzecia ogląda telewizję i programy streamingowe w przerwach, tyle samo ankietowanych spędza czas na social mediach.
Możliwość pracy zdalnej wpłynęła również na dobowy rytm i godziny snu. 54 proc. osób wstaje później rano, a 49 proc. później kładzie się spać. Czas przeznaczany wcześniej na przygotowanie do wyjścia z domu i transport, spędzają teraz często na dodatkowym korzystaniu z mediów. Również w przyszłości konsumenci chcą zachować możliwość pracy zdalnej. Aż 80 proc. przyznaje, że będzie wybierać pracodawców oferujących taką możliwość pracy.
Pandemia spowodowała eksplozję treści streamingowych. Obecnie w Stanach Zjednoczonych stanowią one jedną czwartą treści oglądanych na telewizorach podłączonych do internetu, zyskując na popularności szczególnie wśród osób w wieku 55+ lat, które już wcześniej były intensywnymi użytkownikami telewizji.
Najbardziej popularnymi źródłami streamingu na telewizorach w Stanach Zjednoczonych są: Netflix (34 proc.), YouTube (20 proc.), Hulu (11 proc.). Serwis Disney+, który wystartował niecały rok temu osiągnął już 4 proc. udziału w streamingu.
Ponad 12 godzin dziennie dorośli Amerykanie poświęcają na korzystanie z mediów, z czego blisko połowę stanowi korzystanie z treści wideo. Wciąż jeszcze głównie w TV 4:16 min., ale również coraz częściej na urządzeniach podłączonych do telewizora (DVD, konsole, Smart TV app) 1:06 oraz na komputerach, smartfonach i tabletach.
Analizy zawarte w amerykańskim raporcie mogą posłużyć do prognozowania sytuacji również na innych rynkach i bardziej skutecznego planowania strategii komunikacyjnych. Już wkrótce dostępne będą także dane dla streamingu wideo w Polsce.
- Aktualnie panel Nielsen Media liczy 2540 gospodarstw domowych i obejmuje ok. 7000 osób. Przy powiększaniu panelu oprócz nowego miernika telemetrycznego instalujemy w gospodarstwach domowych także streaming meter, dzięki czemu uzyskujemy możliwość łącznego badania widowni tradycyjnej telewizji linearnej oraz streamingu wideo na urządzeniach takich jak: smartfony, laptopy, tablety czy telewizory podłączone do internetu. Amerykański raport “Nielsen Total Audience” pokazuje eksplozję treści wideo. Dostrzeżenie tych zmian jest kluczowe dla marketerów i reklamodawców, aby mogli skuteczniej docierać do swoich odbiorców. Jesteśmy bardzo ciekawi rozwoju tego kanału w Polsce - mówi Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce.
Raport “The Nielsen Total Audience Report” prezentuje wyniki oglądalności TV, wideo oraz słuchalności radia na rynku amerykańskim w Q’1 i Q2 2020. Dane prezentowane w materiale pochodzą zarówno z badania cross-mediowego jak i specjalnego badania ankietowego “The Nielsen Remote Workers Consumer Survey”.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci Amerykanin przerwy w pracy zdalnej wykorzystuje na treści streamingowe