comScore: 367 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce
W maju z internetu korzystało 366,9 miliona mieszkańców Europy - 18,2 mln z nich pochodziło z Polski - liderem Niemcy przed Rosją. Z Facebooka korzystało 240 mln osób.
Z danych firmy badawczej comScore wynika, że w maju statystyczny europejski internauta spędził w sieci 26,8 godziny i odwiedził 2752 strony. Średnia dla Polski wyniosła 24,9 godz. i 3061 stron.
Najwięcej internautów pochodziło z Niemiec (50,0 mln), a następnie z Rosji (48,3 mln) i Francji (42,3 mln). Natomiast największym zaangażowaniem wykazali się Holendrzy, Brytyjczycy i Turcy, którzy spędzili online średnio więcej niż 30 godz.
Największą popularnością cieszyły się strony należące do Google, które w maju odwiedziło 333,4 miliona użytkowników z Europy (o 9 proc. więcej niż rok wcześniej). Na drugim miejscu znalazły się strony Microsoftu (270,9 mln), a na trzecim portalu społecznościowego Facebook (240,0 mln).
Największy wzrost liczby użytkowników w porównaniu z kwietniem odnotowały strony The Mozilla Organization (o 52 proc.), WordPress (o 13 proc.) i VKontakte (o 12 proc.).
Najwyższy wskaźnik zaangażowania odnotował rosyjski serwis społecznościowy VKontakte, na którego stronach internauci spędzili średnio 8,3 godz. Kolejne pod tym względem były strony Facebooka (5,4 godz. - wzrost o 15 proc. wobec kwietnia) i Mail.ru Group (5,3 godz. - wzrost o 7 proc.).
Z kolei największą liczbę odsłon stron odnotował Facebook (139,8 mld - wzrost o 21 proc.; 13,8 proc. ogółu).
Dołącz do dyskusji: comScore: 367 mln internautów w Europie, 18,2 mln w Polsce