SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz więcej z reklam przy reality-shows, a coraz mniej przy telenowelach fabularnych i teleturniejach. Dominują seriale i filmy

Zdecydowanie najbardziej dochodowymi reklamowo formatami w polskiej telewizji są seriale oraz filmy fabularne i dokumentalne. W ciągu ostatnich trzech lat nadawcy zanotowali duży wzrost wpływów z reklam przy programach reality-show oraz spadek przy telenowelach fabularnych.

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez Lowe Media wynika, że w pierwszej połowie br. wpływy stacji telewizyjnych w Polsce z reklam przy serialach wyniosły 460,9 mln zł, przy filmach fabularnych - 267,4 mln zł, a przy filmach i serialach dokumentalnych - 186,5 mln zł. Natomiast żaden z pozostałych formatów telewizyjnych nie osiągnął poziomu 100 mln zł przychodów reklamowych.

Analitycy Lowe Media podkreślają, że pierwsza trójka najbardziej dochodowych formatów nie zmienia się od czterech lat. - Na szczególną uwagę zasługuje kategoria filmów i seriali dokumentalnych. Należą do niej między innymi seriale typu „Auto reaktywacja”, „Salon sukien ślubnych”, „Jak to jest zrobione”, „Gorączka złota”, „Fani czterech kółek”, „Aukcja w ciemno” i wiele innych, które  emitowane są głównie na stacjach tematycznych. Dzięki efektowi skali tworzą one od lat kategorię, które regularnie trafia do TOP3 - opisuje Michał Bakalarczyk, senior media planner/buyer w Lowe Media.

W ostatnich latach wyraźnie zwiększyły się przychody z reklam przy programach typu reality-show, dzięki czemu przesunęły się one z jedenastego miejsca w 2012 roku na czwarte w 2014 roku. Natomiast w minionym półroczu bardzo dochodowe były też produkcje zaklasyfikowane jako inne programy rozrywkowe („ Mali Giganci”, „Żony Hollywood” czy „You can dance”), które osiągnęły duży wzrost w skali roku.

Za to najbardziej zmalały wpływy reklamowe przy telenowelach fabularnych (od 2011 do 2014 roku spadły one z 9. na 17. miejsce zestawienia) oraz teleturniejach (spadek w tym okresie z 14. na 19. pozycję).

W pierwszej połowie br. wpływy z reklam przy filmach i serialach animowanych dla dzieci wyniosły 84,5 mln zł, przy prognozach pogody - 82 mln zł, programach informacyjnych - 67,8 mln zł, serwisach i magazynach sportowych - 62,5 mln zł, programach rozrywkowych dla dorosłych - 58,3 mln zł., a przy programach z wywiadami - 47,1 mln zł. W sumie 10 najbardziej dochodowych formatów wygenerowało 1,4 mld zł przychodów reklamowych.

Dołącz do dyskusji: Coraz więcej z reklam przy reality-shows, a coraz mniej przy telenowelach fabularnych i teleturniejach. Dominują seriale i filmy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl