Dwanaście firm zainteresowanych 97,5 MHz w Szczecinie, a trzy - 98,9 MHz
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji w połowie maja ogłosiła konkursy na wolne częstotliwości w Szczecinie - na 97,5 MHz oraz na 98,9 MHz. Pierwszą z nich zainteresowanych jest dwanaście podmiotów, a drugą – trzy.
O koncesję mogły ubiegać się nowe podmioty na rynku radiowym lub ci nadawcy, którzy chcieli poszerzyć zakres swojej działalności.
Do konkursu na 97,5 MHz zgłosiły się: Grupa ZPR Media, Multimedia z siedzibą w Krakowie, Moje Media (prezesem firmy jest Adam Rudawski, były szef Radia Szczecin) i Kocham Radio ze Szczecina (kieruje nim Sławomir Adamski), trzy wnioski złożyło Eurozet (na Antyradio, Meloradio i Chillizet) oraz jeden - Grupa Radiowa Agory na stworzenie Radia Pogoda.
Dwa wnioski należały do Twoje Radio z siedzibą w Stargardzie.
- Pierwszy dotyczy rozszerzenia zasięgu programu Twoje Radio na Szczecin. Przypomnę, że Spółka Twoje Radio nadaje program od ponad 5 lat w Stargardzie na 90,3 MHz, a od ponad roku nadajemy także w Koszalinie na 94,7 MHz, w Świnoujściu na 99,5 MHz i w Myśliborzu na 97,4 MHz. Do pokrycia zasięgiem całego województwa zachodniopomorskiego brakuje nam Szczecina. Drugi wniosek koncesyjny złożony został na radio o charakterze uniwersalnym - typowo miejskie radio - o nazwie Radio Gryf - przekazał Wirtualnemedia.pl Jacek Dziakowicz, prezes zarządu Twojego Radia.
W konkursie wziął też udział Michał Winnicki ze Szczecina oraz Stacja Głubczyce z Warszawy (wniosek złożył właściciel Radia ABC, Piotr Czajkowski).
Natomiast w konkursie na 98,9 MHz wnioski złożyło Eurozet, Radio Wnet (w rozmowie z nami już kilka tygodni temu szef rozgłośni Krzysztof Skowroński deklarował wstępne zainteresowanie nowymi częstotliwościami) oraz Moje Media.
Wymagania konkursowe, jakie muszą spełnić podmioty, by uzyskać zgodę na rozpowszechnianie programu na częstotliwości 97,5 MHz na okres 10 lat to: program zawierający różne gatunki i formy radiowe oraz różnorodną problematykę, z tematyką lokalną dotyczącą Szczecina i innych miejscowości objętych zasięgiem nadawania. Dodatkowo, program ma być rozpowszechniany codziennie przez 24 godziny na dobę, ma zawierać audycje i przekazy słowne poświęcone tematyce lokalnej dotyczącej Szczecina i okolic, nadawać własne lokalne serwisy informacyjne oraz publicystykę na temat lokalnych problemów z zakresu zagadnień społecznych, politycznych, gospodarczych, sportowych, dotyczących lokalnej społeczności, kultury i historii regionu (w tym twórczości ludowej i muzyki ludowej w wykonaniu lokalnych/regionalnych zespołów ludowych) oraz informacje lokalne.
Z kolei wymagania dla nadawcy zainteresowanego częstotliwością 98,9 MHz to: 30 proc. tygodniowego czasu antenowego muszą zawierać audycje słowne i inne przekazy słowne (w godzinach 6-23); program ma zawierać audycje informacyjne, publicystyczne o tematyce społeczno-politycznej oraz wspólnototwórcze uwzględniające polską tradycję, historię i kulturę. Audycje i inne przekazy niepochodzące od nadawcy ani na jego zamówienie nie mogą stanowić więcej niż 33 proc. dobowego czasu nadawania programu w godzinach 6-23.
Dołącz do dyskusji: Dwanaście firm zainteresowanych 97,5 MHz w Szczecinie, a trzy - 98,9 MHz
* - Chillizet i Radio Wnet to moi kandydaci na nowe częstotliwości radiowe w Legnicy, gdyby zostały znalezione.
BO LEGNICA POTRZEBUJE RZETELNEJ PRAWDY (Polskie Radio Jedynka/Polskie Radio Trójka/Polskie Radio 24/Radio Wnet) ORAZ PRZYJEMNEGO CHILLIOUT (Chillizet)!