„Działkowiec” na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie po trzech kwartałach. „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”
W trzech pierwszych kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników o ogrodnictwie był „Działkowiec”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a na czele pod tym względem znalazł się „Mój Piękny Ogród”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Działkowca” (Działkowiec) w trzech pierwszych kwartałach 2016 roku wyniosła 102 284 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się ona o 0,47 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Mam Ogród” (Phoenix Press). Jego średni wynik uplasował się na poziomie 80 241 egz., po spadku o 1,95 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei miesięcznik „Przepis na Ogród” (Grupa Burda). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,02 proc. do 72 615 egz.
Piąty był „Mój Piękny Ogród” (Grupa Burda) ze średnią sprzedażą ogółem w dziewięciu pierwszych miesiącach br. na poziomie 39 278 egz. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,43 proc. Miesięcznik ten w analogicznym okresie ub.r. był czwarty.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Działkowiec |
163 837 |
102 384 |
102 284 |
169 683 |
102 762 |
102 762 |
-0,47% |
Mam Ogród |
135 857 |
80 241 |
80 241 |
144 219 |
81 838 |
81 838 |
-1,95% |
Przepis na Ogród |
121 244 |
72 615 |
72 615 |
144 088 |
82 532 |
82 532 |
-12,02% |
Mój Ogródek |
85 943 |
41 931 |
41 825 |
106 922 |
45 385 |
45 274 |
-7,62% |
Mój Piękny Ogród |
69 833 |
39 278 |
39 278 |
90 567 |
51 973 |
51 973 |
-24,43% |
Magnolia |
66 444 |
30 468 |
28 856 |
70 500 |
35 271 |
35 269 |
-18,18% |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 651 |
2 568 |
8 000 |
2 944 |
2 858 |
-10,15% |
We wrześniu 2016 roku liderem też był „Działkowiec”. Jego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2015 roku zwiększyła się o 6,04 proc. do 105 657 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Wiceliderem był „Mam Ogród” (72 438 egz.; - 3,39 proc.), który wyprzedził „Przepis na Ogród” (65 476 egz.; w dół o 16,69 proc.).
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Mój Ogródek” (Działkowiec) - było to 22,98 proc. do 38 943 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Działkowiec |
156 260 |
106 507 |
105 657 |
167 050 |
99 637 |
99 637 |
6,04% |
Mam Ogród |
113 000 |
72 438 |
72 438 |
132 500 |
74 980 |
74 980 |
-3,39% |
Przepis na Ogród |
105 000 |
65 476 |
65 476 |
115 000 |
78 591 |
78 591 |
-16,69% |
Mój Ogródek |
76 630 |
39 793 |
38 943 |
98 490 |
51 563 |
50 563 |
-22,98% |
Mój Piękny Ogród |
55 000 |
36 338 |
36 338 |
75 000 |
42 784 |
42 784 |
-15,07% |
Magnolia |
62 000 |
39 072 |
33 572 |
70 000 |
37 197 |
37 197 |
-9,75% |
Hasło Ogrodnicze |
8 000 |
2 614 |
2 534 |
8 000 |
2 927 |
2 842 |
-10,84% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Działkowiec” na czele sprzedaży miesięczników o ogrodnictwie po trzech kwartałach. „Mam Ogród” wyprzedził „Przepis na Ogród”