„Dzień dobry TVN” liderem, „Pytanie na śniadanie” zyskuje widzów
W jesiennej ramówce największą oglądalność spośród programów śniadaniowych miało „Dzień dobry TVN”. Magazyn ten zanotował jednak spadek widowni, najwięcej zyskał „Nowy Dzień” nadawany w Polsacie, do góry poszła też oglądalność „Pytania na śniadanie”.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 września do 30 listopada 2015 średnia oglądalność magazynu „Dzień dobry TVN” (emisja w TVN w dni powszednie o 8.00 i w weekendy o 8.30) wyniosła 563 tys. osób przy 11,84 proc. udziału w grupie 4+. Program miał jednak o 22 tys. widzów mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce należało do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie” TVP2 (emisja od poniedziałku do soboty o 8.00), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 383 tys. osób, co przełożyło się na 8,89 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 351 tys. widzów przy udziale wynoszącym 8,69 proc. Dodajmy, że od października „Pytanie na śniadanie” zyskało nowe studio i oprawę graficzną.
Trzecie miejsce zajął magazyn „Nowy dzień”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W okresie od września do listopada br. jego widownia wyniosła 274 tys. osób, a jego udział wyniósł 12,64 proc. Program ten względem analogicznego okresu ub.r. zyskał 55 tys. widzów.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Program | Okres | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
DZIEŃ DOBRY TVN | 01-09-2014 - 30-11-2014 | TVN | 584 948 | 12,91% | 281 331 | 16,48% |
01-09-2015 - 30-11-2015 | TVN | 563 390 | 11,84% | 274 707 | 14,78% | |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
PYTANIE NA ŚNIADANIE | 01-09-2014 - 30-11-2014 | TVP2 | 350 723 | 8,69% | 101 810 | 6,75% |
01-09-2015 - 30-11-2015 | TVP2 | 382 636 | 8,89% | 122 144 | 7,33% | |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
NOWY DZIEŃ | 01-09-2014 - 30-11-2014 | Polsat | 218 497 | 10,82% | 101 058 | 13,67% |
01-09-2015 - 30-11-2015 | Polsat | 273 875 | 12,64% | 133 749 | 16,46% |
Również i wśród widzów w grupie komercyjnej pozycja lidera należała do „Dzień dobry TVN”. W okresie od 1 września do 30 listopada br. ten morning-show oglądało tutaj 275 tys. osób przy udziale wynoszącym 14,78 proc. Rok wcześniej program miał o 7 tys. oglądających więcej.
Widownia „Pytania na śniadania” w tej grupie wyniosła 122 tys. osób (7,33 proc. udziału), a „Nowy dzień” w Polsacie śledziło 134 tys. osób przy 16,46 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” liderem, „Pytanie na śniadanie” zyskuje widzów