Dziennikarze „USA Today” muszą korzystać z serwisów społecznościowych
Dziennikarze amerykańskie dziennika „USA Today” muszą intensywnie korzystać z mediów społecznościowych. Zalecenie takie wydał wydawca dziennika, Larry Kramer.
Zachęca on dziennikarzy do intensywnego korzystania z mediów społecznościowych. Sposobem na to ma być projekt o nazwie „Social Media Tuesday”.
W ramach tego przedsięwzięcia w każdy wtorek redaktorzy i dziennikarze mają samodzielnie promować swoje publikacje internetowe w takich serwisach, jak Facebook, Twitter czy Reddit. Działania te mają poszerzyć wiedzę i umiejętności pracowników gazety związane z mediami społecznościowymi. Kramer wierzy też, że w ten sposób możliwe będzie nawiązanie bezpośredniego kontaktu z czytelnikami gazety.
Działania te są kolejnym krokiem w procesie digitalizacji „USA Today”. Miesięcznie dziennik w wersji na tablety i smartfony ma średnio 25,5 mln czytelników, co w skali roku daje wzrost rzędu 48 proc. W przeciwieństwie do wydawanych równolegle konkurencyjnych „New York Times” oraz „Wall Street Journal” gazeta nie korzysta z żadnej usługi typu paywall.
Dołącz do dyskusji: Dziennikarze „USA Today” muszą korzystać z serwisów społecznościowych