Na Erli już 22 tys. sprzedawców. Platforma ogłasza cele
W ub.r. platforma e-commerce Erli.pl osiągnęła wzrost sprzedaży brutto o 60 proc. do 740 mln zł, a liczba działających na niej sprzedawców zwiększyła się z 14 do 22 tys. W br. chce wypracować minimum 30 mln zł zysku EBITDA.
Na Erli.pl w ub.r. zrealizowano ponad 3,6 mln transakcji kupna, o 133 proc. więcej niż rok wcześniej. Przełożyło się to na wzrost sprzedaży brutto (GMV) o 60 proc. do 740 mln zł i przychodów platformy o 130 proc. do 91 mln zł. 52 proc. łącznej sprzedaży wygenerowano w kategorii Dom i Ogród.
- W ciągu dwunastu miesięcy 2023 roku zanotowaliśmy wzrost i rozwój wskaźników we wszystkich obszarach, na których nam zależało. Od początku działamy w oparciu o unikalny model współpracy i bliskiego partnerstwa z merchantami. Patrzymy na rozwój Erli jako wspólny sukces, który nie byłby możliwy bez naszych partnerów. Dlatego przede wszystkim jesteśmy dumni z poszerzenia bazy sprzedawców, która urosła do 22 tys. na koniec 2023 roku, a dziś wynosi już 24 tysiące - opisuje w komunikacie Adam Ciesielczyk, prezes Erli.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Rok do roku liczba sprzedawców na Erli poszła w górę z 14 do 22 tys., a liczba zarejestrowanych użytkowników - z 1,4 do 3 mln. - W ten sposób mogliśmy zwiększyć dostępną ofertę produktową do 21 mln produktów i znacząco rozwinąć poszczególne kategorie. To oraz atrakcyjne ceny produktów spowodowały większe zainteresowanie klientów naszą ofertą, dzięki czemu zarejestrowanych na Erli było już 3 mln kont, zaś blisko 7,5 mln użytkowników w grudniu odwiedziło platformę w poszukiwaniu ofert - dodaje Ciesielczyk.
Według badania Mediapanel w marcu br. Erli odwiedziło 6,64 mln internautów, spędzając średnio po 8 minut i 22 sekundy.
Erli chce podwoić sprzedać i mieć 30 mln zł zysku EBITDA
Platforma zamierza przyciągać kolejnych sprzedawców, docelowo chce ich mieć 60-80 tys. - Tylko w 2023 roku na programy wspierające sprzedaż produktów naszych sprzedawców zainwestowaliśmy 55 mln złotych. Znaczna część tej kwoty została przeznaczona na program Erli Campaigns, którego zasięg w roku ubiegłym rozszerzyliśmy o ponad 200 tysięcy nowych wydawców reklamowych - podkreśla szef platformy.
W br. na wsparcie sprzedaży produktów planuje przeznaczyć ponad 60 mln zł. - W bieżącym roku pokażemy również nasze innowacyjne oblicze – w najbliższym czasie planujemy implementację rozwiązania, które pomoże doskonalić doświadczenia zakupowe naszych klientów, a także utrzymać wysoką efektywność sprzedaży. W drugiej połowie roku wzmocnimy również działania komunikacyjne, które podniosą świadomość marki Erli wśród konsumentów - zapowiada Adam Ciesielczyk.
Erli zapowiada też dalsze mocne wzrosty swoich wyników. - Naszym celem na koniec roku jest przekroczenie bariery 1,4 mld złotych GMV i zbliżenie się do 7 mln transakcji. Planujemy również osiągnąć przychód netto powyżej 190 mln zł i wynik finansowy na poziomie EBITDA w wysokości co najmniej 30 mln zł - wylicza szef platformy.
Dołącz do dyskusji: Na Erli już 22 tys. sprzedawców. Platforma ogłasza cele