Eurosport na czele kanałów sportowych. Canal+ Sport o 53 proc. do góry
W marcu 2014 roku liderem oglądalności wśród stacji sportowych pozostał Eurosport. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Canal+ Sport, z kolei najwięcej stracił Sportklub.
Udział liderującego Eurosportu w marcu 2014 roku wyniósł 0,58 proc., czyli o 30,12 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
>>> TVN24 liderem stacji tematycznych, TVP Rozrywka i TVP ABC w ścisłej czołówce (Top 100)
Druga lokata należała do Polsatu Sport, którego udział zmniejszył się o 28,99 proc. do poziomu 0,49 proc. Na ostatnim miejscu podium ulokował się TVP Sport, który rok wcześniej był czwarty. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 0,30 proc., po wzroście o 11,11 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mógł Canal+ Sport, który awansował z piątego na czwarte miejsce. Jego udział w analizowanym miesiącu zwiększył się bowiem o 52,63 proc. do 0,29 proc.
Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej pozycji kanał Sportklub, którego udział zmniejszył się o 50 proc. do 0,01 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | |||
marzec 2013 | marzec 2014 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Eurosport | 57 305 | 0,83% | 38 898 | 0,58% |
Polsat Sport | 47 254 | 0,69% | 32 394 | 0,49% |
TVP Sport | 18 352 | 0,27% | 19 679 | 0,30% |
Canal+ Sport | 12 871 | 0,19% | 19 513 | 0,29% |
Polsat Sport News | 19 962 | 0,29% | 18 593 | 0,28% |
Eurosport2 | 11 808 | 0,17% | 10 950 | 0,16% |
Polsat Sport Extra | 10 769 | 0,16% | 7 863 | 0,12% |
Orange Sport | 8 908 | 0,13% | 7 248 | 0,11% |
nSport | 4 795 | 0,07% | 6 605 | 0,10% |
Extreme Sports | 5 569 | 0,08% | 4 145 | 0,06% |
Sportklub | 1102 | 0,02% | 575 | 0,01% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął już jednak Polsat Sport (0,46 proc. udziału; spadek o 44,58 proc.). Na drugiej pozycji uplasował się Canal+ Sport (0,39 proc.; wzrost o 105,26 proc. - największy w zestawieniu), który rok wcześniej był szósty. Natomiast z miejsca drugiego na trzecie spadł Eurosport (0,34 proc.; - 35,85 proc.).
Również i w tym ujęciu największy spadek miesięcznego udziału zanotował Sportklub. Teoretycznie jego wynik zmniejszył się o 100 proc. do 0 proc. udziału. W praktyce średnia dobowa widownia tej stacji wyniosła zaledwie 94 osoby.
Stacja | Wszyscy 16-49 | |||
marzec 2013 | marzec 2014 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
Polsat Sport | 22 941 | 0,83% | 11 975 | 0,46% |
Canal+ Sport | 5 175 | 0,19% | 10 119 | 0,39% |
Eurosport | 14 731 | 0,53% | 8 723 | 0,34% |
Polsat Sport News | 7 810 | 0,28% | 6 323 | 0,24% |
TVP Sport | 5 228 | 0,19% | 4 922 | 0,19% |
Polsat Sport Extra | 6 216 | 0,23% | 3 784 | 0,15% |
Eurosport2 | 4 591 | 0,17% | 3 351 | 0,13% |
nSport | 2 125 | 0,08% | 3 035 | 0,12% |
Orange Sport | 3 754 | 0,14% | 2 951 | 0,11% |
Extreme Sports | 2 714 | 0,10% | 2032 | 0,08% |
Sportklub | 570 | 0,02% | 94 | 0,00% |
Dołącz do dyskusji: Eurosport na czele kanałów sportowych. Canal+ Sport o 53 proc. do góry