SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook zmienia zasady zamieszczania reklam politycznych. W tle wybory w 2019 roku

Facebook zapowiedział, że przed zaplanowanymi na 2019 rok wyborami w niektórych krajach oraz w Unii Europejskiej zaostrzy regulamin zamieszczania w serwisie reklam o treści politycznej. Jednym z ograniczeń będzie możliwość prowadzenia krajowych kampanii jedynie przez lokalne podmioty. Ogłoszenia wyborcze mają być też całkowicie transparentne pod względem ich autorstwa i źródeł finansowania.

Plany dotyczące zmian w zasadach zamieszczania politycznych reklam przedstawiciele Facebooka ujawnili w rozmowie z Reutersem.

Kwestia transparentności ogłoszeń związanych z polityką i wyborami na Facebooku pojawiła się w 2017 r. gdy serwis został oskarżony o brak kontroli w tym obszarze. Zostało to wykorzystane przez inspirowane z Rosji grupy internetowych trolli, które wpływały na amerykańską opinię publiczną w trakcie kampanii prezydenckiej w USA wygranej przez Donalda Trumpa.

Reagując wówczas na zarzuty Mark Zuckerberg zapowiedział jawność wszystkich informacji dotyczących publikowanych na Facebooku reklam, w tym także treści o charakterze politycznym i wyborczym. W ślad za tym w połowie ub.r. serwis zaczął udostępniać specjalną sekcję w której użytkownicy mogą dowiedzieć się jakie reklamy zamieszcza konkretna strona.

Teraz Facebooka wyjaśnia, że zamierza podjąć kolejne działania zmierzające do tego by reklamy i ogłoszenia polityczne kierowane do użytkowników platformy były w pełni transparentne, zaś w okresie wyborczym w poszczególnych krajach i regionach jest szczególnie ważne, by internauci mogli kształtować swoje poglądy na podstawie rzetelnego i pozbawionego manipulacji przekazu.

Dlatego serwis wprowadzi m.in. mechanizm pozwalający na kupowanie ogłoszeń oraz kampanii politycznych jedynie lokalnym podmiotom zarejestrowanym w kraju w którym ukazują się te reklamy. Takie rozwiązanie wprowadzono już w Nigerii, w której 16 lutego br. mają się odbyć wybory prezydenckie. W kolejce czeka Ukraina, w planach jest też zastosowanie tego systemu w krajach unijnych przed wyborami do parlamentu europejskiego w maju br.  

Oprócz ograniczeń dotyczących podmiotów emitujących reklamy polityczne Facebook zapowiada także umieszczenie reklam wyborczych w otwartych zbiorach, które będzie mógł przeglądać każdy internauta.

W trzecim kwartale 2018 r. Facebook odnotował przychód na poziomie ponad 13,5 mld dol., a zysk netto wzrósł do ponad 5,1 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc wynosi blisko 2,3 mld.

Dołącz do dyskusji: Facebook zmienia zasady zamieszczania reklam politycznych. W tle wybory w 2019 roku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
political corectness
Wszystko po to by lewicowo-liberalne osobistości nie przegrały wyborów, bo później media będą mówić, że wygrywa faszyzm, nacjonalizm i populizm. Mówię to już teraz - 2019 rok pod względem wyborów do europarlamentu w maju będzie bardzo niespokojny - w tle może iść nawet o cenzurę internetu(ACTA 2), wszystko po to by chronić obecny układ sił w parlamencie europejskim zdominowanym przez lewicę, liberałów, zielonych, feministki i tęczowych. Wszystko byle chronić polityczną poprawność. Oni nie chcą przegrać i użyją wszelkich metod by zatrzymać swoją władzę na dłużej. Może być naprawdę gorąco
odpowiedź