„Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lipcu br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2016 roku wyniosła 266 363 egz., czyli o 10,39 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Jak wynika z analizy naszego portalu, dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 142 182 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 6,99 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,67 proc. do 136 316 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 1,86 proc. do najniższego poziomu w historii. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 54 022 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 40 217 egz., po wzroście o 0,52 proc.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 5,99 proc. i wyniosła 19 153 egz.
lipiec |
Dynamika |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
409 225 |
266 363 |
266 363 |
418 528 |
297 254 |
297 254 |
-10,39% |
Gazeta Wyborcza |
234 182 |
160 887 |
142 182 |
246 656 |
173 584 |
152 873 |
-6,99% |
Super Express |
240 891 |
137 036 |
136 316 |
250 968 |
142 225 |
141 505 |
-3,67% |
Rzeczpospolita |
66 623 |
54 115 |
54 022 |
62 583 |
55 347 |
55 048 |
-1,86% |
Dziennik Gazeta Prawna |
50 226 |
47 580 |
40 217 |
48 241 |
48 757 |
40 009 |
0,52% |
Przegląd Sportowy |
64 579 |
31 340 |
31 340 |
68 441 |
34 747 |
34 746 |
-9,80% |
Gazeta Polska Codziennie |
60 857 |
19 159 |
19 153 |
57 689 |
18 129 |
18 070 |
5,99% |
Puls Biznesu |
11 412 |
10 651 |
10 107 |
13 088 |
11 805 |
10 379 |
-2,62% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 082 |
4 985 |
4 632 |
10 380 |
5 232 |
4 569 |
1,38% |
W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Wyborcza”, która zyskała 6,51 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc.
ZKDP |
2016 |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna |
409 225 |
266 363 |
266 363 |
408 746 |
270 045 |
270 045 |
-1,36% |
Gazeta Wyborcza |
234 182 |
160 887 |
142 182 |
230 372 |
152 051 |
133 494 |
6,51% |
Super Express |
240 891 |
137 036 |
136 316 |
234 265 |
130 522 |
129 802 |
5,02% |
Rzeczpospolita |
66 623 |
54 115 |
54 022 |
66 798 |
54 437 |
54 226 |
-0,38% |
Dziennik Gazeta Prawna |
50 226 |
47 580 |
40 217 |
50 780 |
48 348 |
40 686 |
-1,15% |
Przegląd Sportowy |
64 579 |
31 340 |
31 340 |
71 055 |
34 543 |
34 543 |
-9,27% |
Gazeta Polska Codziennie |
60 857 |
19 159 |
19 153 |
60 805 |
19 863 |
19 850 |
-3,51% |
Puls Biznesu |
11 412 |
10 651 |
10 107 |
13 266 |
12 578 |
10 242 |
-1,32% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
7 082 |
4 985 |
4 632 |
7 114 |
4 751 |
4 390 |
5,51% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” z najniższą sprzedażą w historii, „Gazeta Polska Codziennie” z największym wzrostem
Szkoda zawracać sobie głowę gazetami, to jest relikt czasów minionych bezpowrotnie. Życzę prasie drukowanej jak najszybszej śmierci, to będzie proekologiczne posunięcie, bowiem skończy się marnowanie papieru.