Fundacja Hospicjum Onkologiczne z kolejną edycją kampanii społecznej "18,60"
Fundacja Hospicjum Onkologiczne w Warszawie prowadzi akcję społeczną "18,60", w ramach której zachęca do wspierania pacjentów instytucji. Przypomina także o szczególnym charakterze tego miejsca - przychodzi się do niego nie po to, by umrzeć, ale dokończyć życie.
Spot przygotowany w ramach akcji “18,60” opowiada o szczególnym charakterze życia w hospicjum. Pan Edward, pacjent FHO w sześciu słowach łamie stereotypy o hospicjach i zachęca do spojrzenia pod powierzchnię pozornych oczywistości. Pan Edward odszedł przed premierą materiału
.
- Nigdy nie wiemy, ile czasu spędzi u nas pacjent/pacjentka. Czasami jest to kilka dni, czasami miesięcy, a zdarzają się przypadki, że nasi podopieczni wychodzą z hospicjum o własnych siłach. Chcemy, żeby nadal czuli się częścią tego świata, czuli się potrzebni, rozumiani i akceptowani. Oni też tego chcą. Tego potrzebują. Nie chodzi o zakładanie różowych okularów, tylko o urealnienie obrazu - mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.
Nazwa akcji "18,60" została zaczerpnięta od konkretnej kwoty. Stanowi ona iloraz miesięcznej luki finansowej hospicjum i liczby stałych darczyńców.
Za reżyserię, zdjęcia i montaż odpowiada Jakub Stolecki. Narratorem jest aktor Przemysław Bluszcz, ambasador FHO. Sprzętu do nagrań użyczyła firma Cukry. Wszystkie osoby i firma zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie.
Dołącz do dyskusji: Fundacja Hospicjum Onkologiczne z kolejną edycją kampanii społecznej "18,60"