SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazeta.pl wyprzedziła WP, Facebook coraz wyżej

Serwisy Gazeta.pl były w lutym popularniejsze niż strony Wirtualnej Polski – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Kolejny miesiąc z rzędu rósł zasięg Facebooka, z którego korzystało już 4,78 mln polskich internautów.

Niezagrożonym liderem zasięgu w polskim internecie są serwisy Google, które w lutym bieżącego roku odwiedziło nieco ponad 16 mln użytkowników, czyli prawie tyle samo, co w styczniu. Minimalne zmiany popularności zanotowały też kolejne w zestawieniu witryny Onet.pl i nasza-klasa.pl -  wynika najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl.

Natomiast na czwarte miejsce awansowały strony Gazeta.pl, które zyskały w porównaniu ze styczniem prawie 300 tys. użytkowników. Jednocześnie witryny Wirtualnej Polski odwiedziło ponad 150 tys. real users mniej niż miesiąc wcześniej i spadły one na piątą pozycję.

YouTube przekroczył poziom 10 mln real users, za to strony Mozilli straciły 400 tys. użytkowników i spadły o dwa miejsca. Natomiast Facebook jest już na 14. miejscu, o pięć „oczek” wyżej niż miesiąc wcześniej. Serwis zyskał w porównaniu ze styczniem prawie 700 tys. real users i wyprzedził m.in. witryny Polskapresse, Infor i Money.pl. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 078 44792,32% 
2Grupa Onet.pl12 642 89072,60%tak
3nasza-klasa.pl11 408 33465,51% 
4Grupa Gazeta.pl11 216 38764,41%tak
5Grupa Wirtualna Polska10 980 86063,05%tak
6Grupa Allegro.pl10 750 23561,73%tak
7Grupa Interia.pl10 466 01560,10%tak
8youtube.com10 108 13058,04% 
9Grupa O2.pl9 745 16755,96%tak
10Grupa Wikipedia8 472 56348,65% 
11Grupa Microsoft6 484 99837,24% 
12Grupa GG Network5 893 05133,84%tak
13Grupa Mozilla5 842 14633,55% 
14facebook.com4 785 82027,48% 
15Grupa Polskapresse4 465 19725,64%tak
16Grupa Money.pl4 388 82125,20%tak
17Grupa Infor4 026 88023,12%tak
18Grupa Axel Springer4 011 24223,03%tak
19dobreprogramy.pl3 947 38522,67%tak
20Grupa Pf.pl3 795 52121,79%tak


Wśród serwisów objętych – częściowo lub całkowicie – audytem site-centric trzy czołowe grupy stron zanotowały nieznaczne wzrosty popularności
. Witryny GG Network straciły za to w porównaniu ze styczniem ponad 300 tys. użytkowników, a Interia.pl – ponad 150 tys. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl72,60%12 642 890tak
2Grupa Gazeta.pl64,41%11 216 387tak
3Grupa Wirtualna Polska63,05%10 980 860tak
4Grupa Allegro.pl61,73%10 750 235tak
5Grupa Interia.pl60,10%10 466 015tak
6Grupa O2.pl55,96%9 745 167tak
7Grupa GG Network33,84%5 893 051tak
8Grupa Polskapresse25,64%4 465 197tak
9Grupa Money.pl25,20%4 388 821tak
10Grupa Infor23,12%4 026 880tak
11Grupa Axel Springer23,03%4 011 242tak
12dobreprogramy.pl22,67%3 947 385tak
13Grupa Pf.pl21,79%3 795 521tak
14Grupa G+J Polska19,74%3 438 425tak
15Grupa Pino.pl19,33%3 366 070tak
16filmweb.pl18,84%3 281 104tak
17Grupa Media Regionalne16,85%2 934 016tak
18Grupa Murator16,61%2 892 290tak
19Grupa Spilgames16,38%2 851 890tak
20Grupa Spolecznosci.pl15,70%2 734 339tak**/***


Penetracja internetu w Polsce ciągle rośnie, dlatego onet.pl mimo że zyskał w porównaniu ze styczniem prawie 100 tys. użytkowników, stracił 0,24 proc. zasięgu. Z kolei google.com straciło prawie 350 tys. real users i zostało wyprzedzone przez nasza-klasa.pl. facebook.com awansował z 19. na 13. miejsce. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl15 317 06787,95% 
2onet.pl11 810 02967,81%tak
3nasza-klasa.pl11 408 33465,51% 
4google.com11 176 72464,18% 
5allegro.pl10 298 90859,14%tak
6wp.pl10 149 07358,28%tak
7youtube.com10 108 13058,04% 
8wikipedia.org8 337 51647,88% 
9interia.pl7 942 14745,60%tak
10gazeta.pl7 630 97843,82%tak
11mozilla.com5 694 34032,70% 
12microsoft.com5 064 91129,08% 
13facebook.com4 785 82027,48% 
14wrzuta.pl4 603 20526,43%tak
15o2.pl4 567 32026,23%tak
16blogspot.com4 393 41225,23% 
17zumi.pl4 195 48524,09%tak
18dobreprogramy.pl3 947 38522,67%tak
19chomikuj.pl3 932 25222,58%tak
20blox.pl3 905 26822,42%tak


Serwisy Allegro.pl odwiedziło w lutym prawie 100 tys. mniej internautów niż w styczniu
i wykonano prawie 450 mln odsłon mniej. Mimo wzrostu liczby użytkowników spadek liczby odsłon zanotowały witryny Onet.pl.  

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Allegro.pl5 258 719 22510 750 235tak
2Grupa Onet.pl3 488 846 63012 642 890tak
3Grupa Wirtualna Polska2 325 561 67110 980 860tak
4Grupa Interia.pl1 288 432 88510 466 015tak
5Grupa O2.pl1 204 513 7799 745 167tak
6Grupa Spolecznosci.pl1 047 570 9892 734 339tak**/***
7Grupa Gazeta.pl1 028 303 12811 216 387tak
8Grupa G+J Polska381 500 9083 438 425tak
9Grupa Spilgames281 035 8872 851 890tak
10poszkole.pl279 308 6521 807 365tak


Trzy grupy serwisów, w których internauci spędzają najwięcej czasu, zanotowały pod tym względem spadki w porównaniu ze styczniem. Na stronach Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik przebywał w lutym ponad pół godziny krócej niż miesiąc wcześniej. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl74 224 474,3605:52:1512 642 890tak
2Grupa Wirtualna Polska65 652 993,0905:58:4410 980 860tak
3Grupa Allegro.pl54 674 416,7305:05:0910 750 235tak
4Grupa Interia.pl38 688 645,2103:41:4810 466 015tak
5Grupa O2.pl34 109 463,4203:30:019 745 167tak
6Grupa Gazeta.pl21 119 044,9101:52:5811 216 387tak
7Grupa Spolecznosci.pl10 150 665,7203:42:442 734 339tak **/***
8Grupa GG Network9 192 473,2401:33:365 893 051tak
9Grupa Spilgames6 945 646,6902:26:082 851 890tak
10poszkole.pl3 143 723,0701:44:221 807 365tak
11grono.net2 906 795,4601:41:231 720 411tak
12Grupa Eska2 344 750,7702:06:261 112 757tak
13Grupa G+J Polska2 155 364,8900:37:373 438 425tak
14Grupa TVN2 016 871,4800:52:112 318 777tak
15Grupa Eurozet1 788 908,6703:14:52550 806tak
16joemonster.org1 741 804,5701:20:161 302 141tak
17Grupa Polskapresse1 679 245,5500:22:344 465 197tak
18filmweb.pl1 648 544,1800:30:093 281 104tak
19Grupa Media Regionalne1 258 541,4300:25:442 934 016tak
20nokaut.pl1 109 163,7100:24:252 670 658tak


Gadu-Gadu, zdecydowanie najpopularniejsza aplikacja w polskim internecie, cieszyła się w lutym podobną popularnością jak miesiąc wcześniej. Windows Media Player wyprzedził Skype’a, ale różnica popularności tych programów jest minimalna. Z ipli korzystało ponad 400 tys. internautów więcej niż w styczniu, a zasięg aplikacji przekroczył 10 proc. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu39,45%6 870 459tak
2Windows Media Player27,26%4 747 733 
3Komunikator Skype27,22%4 740 638 
4Winamp19,18%3 340 935 
5Ipla11,20%1 950 467 
6OpenFM8,28%1 442 187 
7RealPlayer4,58%796 815 
8Aplikacja Google Desktop3,63%632 491 
9Komunikator Windows Live Messenger3,56%619 317 
10Google Earth3,55%618 081 
11Komunikator Tlen.pl3,06%533 593tak
12QuickTime2,07%360 503 
13VLC media player1,18%205 972 
14iTunes0,98%170 389 
15BestPlayer0,77%134 317 
16Komunikator AQQ0,71%124 300tak
17GOM Player0,46%80 975 
18Czytnik RSS Paseczek0,36%62 940 
19Last FM0,35%60 315 
20AIMP0,32%56 202 


 



Liczebność próby: N= 16 778. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
** Grupa Spolecznosci.pl składa się zarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części Grupy, które biorą udział w audycie site-centric.

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl wyprzedziła WP, Facebook coraz wyżej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Posh
NK w kilka miesięcy utraciła ponad 2 miliony Użytkowników, przy czym kont aktywnych jest co raz mniej, bo większość osób co raz rzadziej się loguje. Za rok Facebook dogoni NK.
odpowiedź
User
Gatsby
Interia powinna łyknąć WP, która jest słaba i zawalczyć z Gazeta.pl
odpowiedź
User
Gabtsby
chociaż w kat. miesięcznego zasięgu, liczby odsłon i czasu Interia jest nadal lepsza od Gazeta.pl
odpowiedź