„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” w dół, „Fakt” mocno w górę
W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 3,2 proc. niższe niż rok wcześniej. W czołówce najwięcej straciły „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, a jako jedyny mocno zyskał „Fakt”.
Polskie gazety w lipcu br. cennikowo zarobiły z reklam (bez autopromocji) 161,9 mln zł, czyli o 3,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Liderem na rynku pozostaje „Gazeta Wyborcza” (Agora), ale w skali rok do roku jej cennikowe wpływy reklamowe spadły w lipcu o 5,2 proc. Natomiast „Rzeczpospolita” (Presspublica) zarobiła z reklam w minionym miesiącu 5,6 proc. mniej niż przed rokiem.
Z drugiej strony aż o 32,1 proc. wzrosły cennikowe przychody reklamowe „Faktu” (Axel Springer Polska). Natomiast „Polska. The Times” (Polskapresse) w lipcu zarobiła z reklam 6,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
VII.2010 | VII.2009 | |
Gazeta Wyborcza | 51 989 321 zł | 54 838 821 zł |
Polska | 24 116 147 zł | 22 652 760 zł |
Fakt | 17 274 353 zł | 13 073 681 zł |
Rzeczpospolita | 9 385 554 zł | 9 939 429 zł |
monitorowane tytuły razem | 161 925 177 zł | 167 262 770 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” w dół, „Fakt” mocno w górę